Hoppa till innehåll

Data-trubbel Plus Lite Allt Möjligt

Chihuahua

Rekommendera inlägg

Min data har blivit totalt galen.

Först har jag ringat in ett fel i The Sims Livi´n it up. När jag väl installerat det hänger sig bara spelet eller så kommer det ingen bild.

Prövade ominstallationer: minst 6 stycken

Resultat: ingen förändring

Sen börjar Zoo Tycoon krångla. Jag har Zoo Tycoon + båda uppgraderingarna.

Ikonen på skrivbordet bytte utseende, blev en vanlig Zoo Tycoon-ikon (som om jag inte hade installerat nån uppgradering) och förställd i färgen. Går inte att köra. Spelet hänger sig eller så blir det bara svart.

Nyss började hälften av ikonerna på skrivbordet låtsas som om de inte fanns.

Först hängde sig Mp3-spelaren, sen hängde sig Quicktime, och rätt vad det var så kunde man inte klicka på hälften av ikonerna. Till slut hängde sig hela datan och jag fick starta om den.

Är det nån som har en bra beskrivning av möjliga virus, eller har en aning om vad det är som är galet??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Har kört ett antal scandisks, men när jag tänker efter så var det nog ett slag sen jag defragmenterade den sist... tänkte nog inte på det. Kanske vore en bra idé att göra det, när jag tänker efter. (hjälp, jag måste vara oerhört trött eftersom jag lyckas missa det...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag har mängder med skit som jag inte kan ta bort... <_<

pappsen hade skaffat nåt nytt spel som visade sig vara mycket mer än man trodde.

Det inte bara installerade ett spel, utan också en massa andra filer som man inte kan ta bort. Bland annat lade den in nåt program som kördes automatiskt hela tiden när man satt vid datan, vare sig man spelade eller inte.

Har tagit bort det nu, men datan gnäller om att den inte kan ladda en viss fil som hörde till det programmet varje gång jag startar datan. Lite småjobbigt, eftersom filen inte existerar! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...