Claudia Skrivet 9 Augusti 2004 Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 Är en glad lajvare som ska åka till västerås den 8/9 och lajva lite. Nu undrar jag om det finns fler glada lajvare som tänker åka till Bistra Tider och ha lite skoj. Någon som e lajvsugen? Citera
Boffaroffe Skrivet 9 Augusti 2004 Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 (redigerat) nej, tack gillar inte teater B) Redigerat 9 Augusti 2004 av No Fear Citera
Claudia Skrivet 9 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 Teater? Det är typ FF i verkligheten. Teater? bah! Citera
Boffaroffe Skrivet 9 Augusti 2004 Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 (redigerat) teater+FF+rollspel=samma sak B) Redigerat 9 Augusti 2004 av No Fear Citera
Boffaroffe Skrivet 9 Augusti 2004 Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 vad är det för skilnad mellan teater och larving. Man har kostymer på sig, man lever sig in i rollen etc. bortsett från en sak att det där larjvet häller på mkt längre tid än teater :P Citera
Claudia Skrivet 9 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 (redigerat) Man skriver sin egen roll. Man slåss och DÖR i lajv. Skådespelare behöver inte ha en 10 kg tung ringbrynja som jag ska ha i TRE DYGN. De har fejk brynjor av aluminium. Min är av järn, äkta vara. Har gjort den själv oxå, riktigt stolt. Många är skillnaderna. Dessutom träffar du sällan på Alver och Orcher på samma scen. Sen så är det aldrig 1500 pers i samma teaterpjäs. Redigerat 9 Augusti 2004 av Claudia Citera
Boffaroffe Skrivet 9 Augusti 2004 Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 ehhhm.... juste ja. vad är en ringbyndja?????? :huh: Citera
Claudia Skrivet 9 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 Jaha... det är ju lite svårt att förklara... Typ en rustning som är gjord på 15000 ringar som alla är en cm i diameter ihopsatta till en typ tröja. De flesta har fjäderstålsringar. Lättare än järn. men inte jag, nej jag ska bära tio kilo... Citera
Boffaroffe Skrivet 9 Augusti 2004 Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 du menar enn riddarrustning :) Citera
Claudia Skrivet 9 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 9 Augusti 2004 hmmm.... njaa... riddare hade säkert ringbrynja men oftas hade det metallbitar formade efter deras kroppsdelar. Suspensoar osv... Citera
Laithean Skrivet 10 Augusti 2004 Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 Man brukar ha en ringbrynja när man dyker med hajar tror jag det var elelr nått. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.