Dream Skrivet 10 Augusti 2004 Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 vad är menigen i denna ämne? och vad är lajvare? Citera
Boffaroffe Skrivet 10 Augusti 2004 Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 en lajvare är när man klär ut sig till någon eller något och gör det i c:a 3 dagar, ungefär som en mkt lång teater ;) Citera
Claudia Skrivet 10 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 (redigerat) Våga inte kalla det långtråkigt!!! Det är jätte skoj, och med detta ämne försöker jag sprida detta fenomen till människor som inte vet något om lajv... Det var inte det jag tänkt från början men det får duga... Testa och dyk med en ringbrynja. Jag garanterar att du sjunker med en hisklig fart. Ugnefär som att ha tyngder fastsatta i tårna... Lajv: Du skriver en roll och går ut och "leker" i skogen med 1500 andra lajvare. Du syr även dina egna kläder, slåss med vapen, gör din egen rustning osv... Redigerat 10 Augusti 2004 av Claudia Citera
Boffaroffe Skrivet 10 Augusti 2004 Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 Våga inte kalla det långtråkigt!!! Det är jätte skoj, och med detta ämne försöker jag sprida detta fenomen till människor som inte vet något om lajv... Det var inte det jag tänkt från början men det får duga... Testa och dyk med en ringbrynja. Jag garanterar att du sjunker med en hisklig fart. Ugnefär som att ha tyngder fastsatta i tårna... Lajv: Du skriver en roll och går ut och "leker" i skogen med 1500 andra lajvare. Du syr även dina egna kläder, slåss med vapen, gör din egen rustning osv... vem har sagt att det är långtråkigt :blink: Citera
Claudia Skrivet 10 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 Du...? Inte du? Nehe... ehh... Lång teater= Långtråkigt Bra översättning... :meddum: Citera
Boffaroffe Skrivet 10 Augusti 2004 Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 aha ok. typ. lajv=lång teater :P då fattar jag Citera
Claudia Skrivet 10 Augusti 2004 Författare Rapport Skrivet 10 Augusti 2004 No nono no nononon no.... Inte LÅååång Teater. Lajv. Stor skillnad! På lajv blir man rädd och paranoid. På Teater gäspar man... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.