Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Idag (igår 9/8) fick jag mitt löne besket från mitt sommarjobb. Snacka om överaskning när jag såg att jag fått 2000 spänn mer än jag skulle :o .

kollade lite extra på pappret och såg att jag fått OB (obekvämarbetstid för jag jobbade kväll) tilläg på 38,50kr :huh:

Så sammanlagt känade jag över 100kr/timmen :o

Helt otroligt 14000kr på en månad :D

Har ni jobbat något i sommar och fått ett lönebesked som gav mer pengar än väntat.

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Skrivet (redigerat)

:o

Njaa... jag var sop på mitt sommar kollektiv. Tjänade inte ett öre. Får däremot mitt gålostipendium på 2000 spänn i höst. Trodde det bara var 1500, men blev extra överaskad av de extra 500 kr... som låter väldigt lite jämfört med dina 14000 kr... vad ska du gör med dem? Räcker till 28 tvspel, eller 280 kg godis, 2 billys bokhyllor med alla tillbehör från Ikea, 1000 glassar i sommarhettan, en dator, en FIIIIN cyckel. Vad ska du köpa?

Redigerat av Claudia
Skrivet

Hohoho! Ett gevär? Har du licence? Gevär? PSG? Stort, tänker du skjuta älgar?

Koolt. Lite halt intresserad av vapen och funderar på ett en dag skaffa mig en licence, men jag vet inte.... :cool:

Skrivet

*host*ett sportskytte gevär. hade tänkt mig kanske ett "anscüts 2002 kompressed air" eller ett "feinwerkbau p700". just nu skjuter jag med ett "anschhüts 2002 super air" men det tar på krafterna att hålla på och ladda hela tiden så jag tänker köpa en med lufttub som rymmer 200bar. ;)

Skrivet

:o

Vet tyvärr ingenting om sportskytte annat än typ Magdlena Forsberg och hon var ju skidskytte.

Är det kul? Verkar kul. Testade bågskytte ett tag, men uttrustningen var för dyr. Har så jäkla många hobbis som gräver hål i min plånbok. Kostar det mycket att gå på skytte?

Skrivet

just nu payar jag 400kr om året för att skjuta så många skott jag vill samt så får man låna gevär så man behöver inte nåt eget.........

nu är jag tröt :zzz: :zzz: tror jag tar och lägger mig

Skrivet

Inte så dyrt. Bågskytte kostar 500 spänn termin, visst fick man låna grejor men dem tyckte det var lättare om man tog med egna grejjs.

Inte sova nu. Inte lämmna mig ensam i det stora läskiga forumet...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...