Mjaw Skrivet 7 September 2004 Rapport Skrivet 7 September 2004 Hej...jag har lite problem i det fjärde templet.. Jag har precis träffat en flicka som vill ut, men hon vill ju ändå inte ut genom den vanliga entren, jag har fått höra att man ska ta med henne till rummet ovanför bossen och bomba sönder hålet så ljus åker in genom hålet....så till problemet, först och främst vill hon inte ens följa med mig upp dit och för det andra går det inte bomba sönder hålet eftersom det är järnstänger ivägen.... Någon som vet hur jag ska göra?
Magdis Skrivet 7 September 2004 Rapport Skrivet 7 September 2004 Man ska kasta in en bomb över staketet. Ta sats, spring och kasta ifrån dig bomben så hamnar den därinne. Vill inte tjejen följa med dit så kan du ju bomba upp hålet först och gå och hämta henne sen. Du har rätt i att man ska ta henne till bossrummet när ljus faller in där för då förvandlas hon till bossen.
Mjaw Skrivet 8 September 2004 Författare Rapport Skrivet 8 September 2004 Ok tack för hjälpen, jag har bara de vanliga blå bomberna och de går väll inte att slänga? hur ska jag få över bomben? är det någon speciell bomb jag ska ha?
Mjaw Skrivet 8 September 2004 Författare Rapport Skrivet 8 September 2004 Nemen vad bra, jag klarade det nu med lite försök hehe tackar!!
Magdis Skrivet 8 September 2004 Rapport Skrivet 8 September 2004 OK, vad bra! Jag hade just tänkt skriva att jag skulle testa på mitt spel om man inte kunde kasta de vanliga bomberna men då behöver jag inte det då. Har du klarat bossen nu också?
Mjaw Skrivet 8 September 2004 Författare Rapport Skrivet 8 September 2004 Jepp nu har jag klarat bossen :D men nu sitter jag och funder på hur jag ska komma in i nästa tempel jag tror att det är is templet...vet du? har du klarat hela spelet?
Magdis Skrivet 8 September 2004 Rapport Skrivet 8 September 2004 Ja jag har klarat hela men det var ett tag sen jag spelade nu. För att komma in i istemplet har jag för mig att man måste växla mellan den ljusa och den mörka världen. Det ska alltså finnas en varpplatta där nånstans såvitt jag vet.
Mjaw Skrivet 8 September 2004 Författare Rapport Skrivet 8 September 2004 ok jag får väll prova mig fram då...zelda är lite halv krångligt faktiskt klarade du av spelet utan någons hjälp? det är jobbigt när man kör fast..
Magdis Skrivet 8 September 2004 Rapport Skrivet 8 September 2004 Jag klarade spelet med lite hjälp härifrån. Det kan vara ordentligt krångligt ibland och när man fastnar nånstans så tröttnar man ju till slut och därför är det bra att kunna få hjälp. Att komma in i Istemplet ska inte vara svårt alls, jag testade på mitt spel på en spelfil där jag klarat hela spelet. Man behöver ha de starkaste handskarna och de borde du väl ha nu? Man ska vara i den ljusa världen först och hoppa ner i vattnet och simma iland på en liten ö med en grotta i. Utanför grottan finns några såna där gröna grejer som är elektriska och så finns det en svart sten där också. Lyfter man på stenen så är det en varpplatta under som du ska ställa dig på och när du kommer till Mörkervärlden så är du inne i Istemplet.
Gäst henke37 Skrivet 9 September 2004 Rapport Skrivet 9 September 2004 Is templet är lite enklare om man klarat träsk templet först.
Dippsi Skrivet 9 September 2004 Rapport Skrivet 9 September 2004 is temlet ska inte vara några större problem för dig förutom möjligen ett ställe. när du ska flytta ett block så att det öppnar en dörr. blocket går bara att flytta ett steg men se om du kommer på lösningen annars finns ju alltid denna underbara sida. ps. när du spinger på isen glider du inte omkring. (detta kan vara till hjälp på vissa ställen)
Magdis Skrivet 9 September 2004 Rapport Skrivet 9 September 2004 Jag har för mig att man måste ha Fire rod för att kunna klara Istemplet.
Rekommendera inlägg