Hoppa till innehåll

nya playstation x


Rekommendera inlägg

va har den som inte ps2 har?

det här hittade jag på en sida:

 

Lite information/rykten om Playstation 3 eller Playstation Max som den kanske ska heta:

 

Man ska kunna köra med PS2 spel på den.

 

Enligt Sony kommer PS3 att bli en generell nöjesmaskin för spel, musik, video, film och interaktiva tjänster via Internet.

 

PS3 kommer att innehålla en hårddisk och vara färdig för att användas för spel med mera online via höghastighetsnätverk.

 

Sony äger rättigheterna för en mängd låtar, filmer med mera som man vill distribuera via PS3.

 

Enligt flera oberoende uppgifter kommer den totala beräkningsförmågan i PS3 att bli 200 – 1000 gånger snabbare än den i PS2. Det motsvarar omkring 100 gånger snabbare än en Pentium 4.

 

Om PS3 blir 1000 gånger snabbare än PS2 kan man producera fotodetaljerade bilder i realtid och överföra strömmande högupplösta långfilmer.

 

Under våren år 2002 bekräftades det inofficiellt, från Sony och IBM, att processorn i PS3 bygger på superprocessorn Cell från IBM

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

VAD KOMMER PRISET LIGGA PÅ VID RELEASEN

det har jag inte hört något om, men jag tror att det kommer va typ 6000 för när PS2 var nytt kostade det ju 4500 så a 6000 tror jag

 

Inte mer än så?

jag är inte säker, men det kommer väll kosta mer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...