jeff_rules Skrivet 11 September 2004 Rapport Dela Skrivet 11 September 2004 Först o främst vill jag bara säga att Harvest moon till super nintendo e skit kul. spelet e så genom tänkt så många endings o ett urval av saker. man kan odla mjölka ha hönor som värper ägg, man kan gifta sig med typ ett urval av 4-5 tjejer. man kan få barn man kan bygga ut sitt hus.... har bara spelat det till supernintendo men det verkar vara bra t GBA?... o e det nån som vill ha hjälp med spelet så säg bara T. iallafall ending:sen jag har hört talas om att det finns ett slut där man får spela vidare men då måste man göra allt perfekt men det e bara "rumors" än så länge om nån kan bekräfta detta så SKRIV!! //jeff_rules Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 12 September 2004 Rapport Dela Skrivet 12 September 2004 instämmer, Harvest Moon till SNES är ett av de bästa spelen någonsin. Vad gäller ryktet att det ska gå att fortsätta, så är åsikterna olika om det. Men det finns människor som verkligen hävdar att det ska gå. Det fanns någon site där det stod uppradat vilka olika slut man kunde få genom att klara olika saker. Allra sist finns alternativet fru, två barn, huset uppgraderat, tolv hönor och tolv kor, och resultatet var ett frågetecken, alltså, man vill inte berätta hur det slutar om du klarar ALLT i spelet. Möjligheten finns alltså, men det är hemskt svårt. Eftersom HM är ett RPG så sker mycket slumpmässigt, så chansen är väldigt liten att du klarar alltihop. En gång var jag jättenära, jag var på första året, hade frun som var med barn, en ko och några höns - har man spelat det tillräckligt mycket så blir det lättare. Men då raderade en kompis till mig hela banan... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 12 September 2004 Rapport Dela Skrivet 12 September 2004 Först o främst vill jag bara säga att Harvest moon till super nintendo e skit kul. spelet e så genom tänkt så många endings o ett urval av saker. man kan odla mjölka ha hönor som värper ägg, man kan gifta sig med typ ett urval av 4-5 tjejer. man kan få barn man kan bygga ut sitt hus.... har bara spelat det till supernintendo men det verkar vara bra t GBA?... o e det nån som vill ha hjälp med spelet så säg bara T. iallafall ending:sen jag har hört talas om att det finns ett slut där man får spela vidare men då måste man göra allt perfekt men det e bara "rumors" än så länge om nån kan bekräfta detta så SKRIV!! //jeff_rules Jag säger bara en sak:Harvest moon till Gba är det bästa spel jag någonsin spelat... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urbans filt Skrivet 30 September 2004 Rapport Dela Skrivet 30 September 2004 Tja,det ligger väll något i det..fast bästa spel nånsin? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 30 September 2004 Rapport Dela Skrivet 30 September 2004 Japp, enligt mig! :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 HM FoMT verkar vara helt toppen, fast jag har inte GBA så jag vet inte 100. Men iaf, så ångrar jag att jag inte skaffade GC, eftersom de har nåt nytt HM där nu... :( men sånt är livet, får se om de tänker släppa nåt till nån konsoll som man har... Ibland önskar jag att de kunde ta chansen och släppa ett på PC... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magdis Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 Vad går spelet ut på? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Naruto Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 Eh, Nebbig, vi menar Harvest moon för SNES, eller är det samma :huh: ? Jaja, men harvest moon är ett av de ballaste spelen jag nånsin spelat! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 4 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2004 Han frågade "Är det bra till Gba?"... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 23 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2004 Oj, såg inte det här ämnet. Magdis: Spelet går ut på det som redan står här. Du är en bonde som springer runt och odlar grejer, skördar, skaffar pengar, köper kossor och höns eller något annat djur, i vissa spel kan man skaffa tjej och familj... bygger ut huset och kanske skaffar en större lagård... möjligheterna är många, och jag håller fortfarande fast på att det första HM-spelet regerar! Synd bara att Nintendo inte kunde göra nyare versioner av den gamla HM-musiken från ettan... den är så skön, synd att de inte kunde göra om den och ha med i nåt av de nya HM-spelen... eller har de det? Och ja, det verkar väldigt bra på GBA. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 23 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2004 Gba versionen FoMT har skön musik den med... ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 24 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2004 jepp, den har de lyckats med. Vårmusiken är härlig. Alltså, det här med Harvest Moon musiken. Rätta mig om jag har fel... men det jag upplevde när jag först spelade HM till SNES, var att när man först startar spelet så får man en av de bästa melodierna - på våren alltså. Sommaren blir lite svängigare och gladare, hösten sorgsen och vintern glatt men tråkigt. Sen när man väl tagit sig igenom den sega vintern (som alltid verkar vara dubbelt så lång som de andra årstiderna) så kom man tillbaka till den härliga vårmusiken. Älskar HM till SNES. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg