spelchatt Skrivet 9 December 2003 Rapport Dela Skrivet 9 December 2003 när kom den ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Might Skrivet 9 December 2003 Rapport Dela Skrivet 9 December 2003 när kom den ? Vet ej. Men den var smart som en miniräknare och tog upp ett helt rum! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dawe 1337 Skrivet 9 December 2003 Rapport Dela Skrivet 9 December 2003 heh undra hur mkt den skulle kosta nu :s Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 9 December 2003 Rapport Dela Skrivet 9 December 2003 har eb data från 1991 lika gamal som jag alltså 12 år fungerar ska spara dent tills jag bilr 30 typ då är det väldigt värdeful :) den första datan kom vell någon gång 60 70 80 talet men vet ej :? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Might Skrivet 10 December 2003 Rapport Dela Skrivet 10 December 2003 har eb data från 1991 lika gamal som jag alltså 12 år fungerar ska spara dent tills jag bilr 30 typ då är det väldigt värdeful :) den första datan kom vell någon gång 60 70 80 talet men vet ej :? Ja nåt sånt var det nog. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 10 December 2003 Rapport Dela Skrivet 10 December 2003 jag letar vidare hopas jag hitar då kan jag ge en bild av den :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Quisties Skrivet 3 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2004 den första datorn hette Univac och kom på 50- talet. den bestod av skåp med hårddisk. den var otroligt dum, ungäfär lika smart som en stampad mums- mums. den var också otroligt stor. det fanns ochså två datorer, mars och jupiter. Jupiter var stor med mycket minne, men den tog årtionden att bygga klart. Mars var liten men inte lika smart, men den byggdes klart. jupiter och mars har fått ett eget talesätt(som också passar planeterna) nämligen: "mars may be smaller than jupiter, but its a lot closer". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 3 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2004 tack för svaret quisties :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 4 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2004 den första macen kom 1983 och det var Steve Job som kom på den :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 4 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2004 ok har du någon bild på den :? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 5 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2004 kolla här www.pmug-nj.org/graphics/ mac1984.jpg Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 5 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2004 jag ser ine bilden :? den kanske va för stor eller Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg