Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Efter att ha besegrat bossen i Snowhead temple så att det blir vår i Goron city så ska man använda en Powder keg att spränga bort stenbumlingen i grottöppningen till Goron race track. Det ligger på området innan Goron city där det finns hängbroar där man hittade Goron elder infrusen i snön. Du möter en massa Gorons och måste vinna racet för att få gold dust.

Skrivet

Först måste man uppgradera svärdet till Razor sword eller vad det hette, och _sen_ kan man uppgradera det till guilded sword. Man måste med andra ord ha ganska gott om tid på sig eftersom det tar ett dygn eller så innan det är klart. Man kan inte uppgradera till razor blade och sen spara med Song of time och fortsätta senare utan man måste uppgradera till Guilded sword innan man sparar. Annars sparas inte svärdet.

Skrivet

Såg att du skrivit igen medan jag skickade mitt svar

Blir man av med svärdet eller en flaska så har man kvar det om man sparar med Song of time.

Man kan ju också döda den där fågeln. Får man inte tillbaka svärdet då?
Skrivet

Jo det tror jag att man får men jag har aldrig lyckats få tag på den. Man kan också köpa tillbaka det från Curiosity shop nästa dag men enklast är väl att spela Song of Time, iallafall om det inte är nåt annat man måste göra innan man sparar.

Skrivet

i den här curosity shop :P eller vad 17 den nu heter så kostar gilded sword lika mkt som kokiri (50Rupee) det är konstigt i och med att gilded sword är ungefär 3 gånger så bra som Kokiri sword

Så enligt mej så e Gilded Sword värt 50 Rupeeshttp://www.zeldauniverse.net/games/z6/items/gildedsword.gif

• Skapa ny...