Hoppa till innehåll

Lugg...

Kanji

Rekommendera inlägg

• Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

tagit reda på fakta och hur finnar skapas och dem skapas genom hår som blir till ich sedan så kanske det blir en pormask (om man har otur)

sedan blir den infekterad och det blir en finne.

Så du borde du ta och tvätta ansiktet med tvål och vatten minst en gång om dan.

Eller så kan det vara så att du har kommit upp i puberteten bara, helt normalt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tagit reda på fakta och hur finnar skapas och dem skapas genom hår som blir till ich sedan så kanske det blir en pormask (om man har otur)

sedan blir den infekterad och det blir en finne.

Så du borde du ta och tvätta ansiktet med tvål och vatten minst en gång om dan.

Eller så kan det vara så att du har kommit upp i puberteten bara, helt normalt ;)

Pormaskar är förjävliga, stora och röda och syns på långt håll. har en rätt på näsan. De går inte att klämma heller :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har massor av finnar i pannan, så jag vet hur det är. Luggen blir hemsk och man får duscha dubbelt så många gånger som man normalt behöver...

nåja, jag brukar använda en acnelösning 2 ggr om dan, när jag kommer ihåg det alltså. Bara att ta en sån där vit, rund bomullsgrej, droppa lite Acnelösning på den och badda in som en idiot. Svider som sjutton efteråt. Men det hjälper.

Tvätta håret är också en bra idé, men det hjälper inte mot själva finnarna i sig.

De får du försöka klämma ut och badda med nån acnelösning.

Jag använder ACO Acnelösning, funkar finfint till slut.

Det är vanligt när man kommer in i puberteten, men kan vara ett riktigt elände.

Det värsta är när man kliar sig riktigt ordentligt. Problemet är att man gnuggar upp en massa svett så att luggen blir hemsk...

jag lider med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finnar bildas väl inte riktigt genom hår?

Det är väl det att talgkörtlarna (talg = det som gör att huden är mjuk och len) blir igentäppta. Och så kommer det mer och mer men det kan inte komma ut nånstans, och så till slut så spricker körteln och POW, du har en finne. Ganska nice.

Själv använder jag bara rakvatten eller nån annan sprit när jag ska badda ansiktet. Det funkar lika bra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...