Kassler Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 Bökigt... Jag kanakse bara ska tvätta håret oftare. hur ofta gör du det nu då?Jag har långt hår så jag tvättar det varannan dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 det gör jag med jag har finnar i panan men dem syns inte därför jag tvättar ofta min ansikte efter när jag är svettig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 tagit reda på fakta och hur finnar skapas och dem skapas genom hår som blir till ich sedan så kanske det blir en pormask (om man har otur) sedan blir den infekterad och det blir en finne. Så du borde du ta och tvätta ansiktet med tvål och vatten minst en gång om dan. Eller så kan det vara så att du har kommit upp i puberteten bara, helt normalt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kassler Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 tagit reda på fakta och hur finnar skapas och dem skapas genom hår som blir till ich sedan så kanske det blir en pormask (om man har otur) sedan blir den infekterad och det blir en finne. Så du borde du ta och tvätta ansiktet med tvål och vatten minst en gång om dan. Eller så kan det vara så att du har kommit upp i puberteten bara, helt normalt ;) Pormaskar är förjävliga, stora och röda och syns på långt håll. har en rätt på näsan. De går inte att klämma heller :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 Jag får inga finnar av min lugg.. Men om jag får, har jag luggen till att dölja med =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 3 Oktober 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 Japp... Tur i oturen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst max99 Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 har bara jätte jätte lite på näsan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 3 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2004 Jag har inte så många finnar(de syns inte iaf). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 4 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2004 har massor av finnar i pannan, så jag vet hur det är. Luggen blir hemsk och man får duscha dubbelt så många gånger som man normalt behöver... nåja, jag brukar använda en acnelösning 2 ggr om dan, när jag kommer ihåg det alltså. Bara att ta en sån där vit, rund bomullsgrej, droppa lite Acnelösning på den och badda in som en idiot. Svider som sjutton efteråt. Men det hjälper. Tvätta håret är också en bra idé, men det hjälper inte mot själva finnarna i sig. De får du försöka klämma ut och badda med nån acnelösning. Jag använder ACO Acnelösning, funkar finfint till slut. Det är vanligt när man kommer in i puberteten, men kan vara ett riktigt elände. Det värsta är när man kliar sig riktigt ordentligt. Problemet är att man gnuggar upp en massa svett så att luggen blir hemsk... jag lider med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 4 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2004 Finnar bildas väl inte riktigt genom hår? Det är väl det att talgkörtlarna (talg = det som gör att huden är mjuk och len) blir igentäppta. Och så kommer det mer och mer men det kan inte komma ut nånstans, och så till slut så spricker körteln och POW, du har en finne. Ganska nice. Själv använder jag bara rakvatten eller nån annan sprit när jag ska badda ansiktet. Det funkar lika bra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 4 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2004 Själv använder jag bara rakvatten eller nån annan sprit när jag ska badda ansiktet. Det funkar lika bra det. Tack för tipset ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 4 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2004 Joo Sprit är det bästa... Brukar jag använda.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.