Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har gett mig sjutton på att jag ska spela igenom det spelet men jag kommer nog att behöva en del hjälp!

För det första: Hur gör man långhoppet? Är det nåt man lär sig nånstans eller kan man det hela tiden? Jag kan inte komma upp och ta stjärnan på Big Boo´s balcony.

För det andra: När får man nyckeln till det stora rummet i mitten ovanför trappan (i entrén på slottet)

Skrivet

Andra saken du behövde ha hjälp med: Klara Bowser i stjärndörren nere i källaren så får du nyckeln.

Okidoki! Jag har kikat in på den banan men inte kommit så långt att jag fattat att man skulle möta Bowser där.

Nu har jag tagit 46 stjärnor. Har fortfarande inte klarat att nå upp till stjärnan på big boo´s balcony.

Skrivet

ett tips är att du hoppar långhoppet åt höger, och sedan försöka komma upp på plattformen på höger sida och sedan följa kanten tills du kommer till mitten och hoppar ner vid extra livet och stjärnan där ;)

Det är klurigt, men det är bara att försöka och försöka till du klarar det ;)

Skrivet

Jag har klarat Big Boo´s balcony nu. Jag har klarat nyckeln till den stora dörren i mitten också och kommit till de där banorna Wet Dry world m.fl. De är ganska svåra. Måste man ta alla stjärnor som finns för att klara hela spelet eller kan man klara det med färre? Vad händer om man tappar mössan och inte hittar den igen?

Skrivet

Jag har klarat Big Boo´s balcony nu. Jag har klarat nyckeln till den stora dörren i mitten också och kommit till de där banorna Wet Dry world m.fl. De är ganska svåra. Måste man ta alla stjärnor som finns för att klara hela spelet eller kan man klara det med färre? Vad händer om man tappar mössan och inte hittar den igen?

Det verkar som om du börjar fatta spelet nu ;) . Du behöver bara 70 stjärnor för att komma till sista Bowserbanan, men det finns 120 totalt. Om du tappar mössan måste du leta efter den i den banan du tappade den.
Skrivet

Om man aldrig lyckas få tillbaka mössan då, vad händer då? Jag fick trycka på reset en gång när mössan flög av på den där banan med den stora snögubben och hamnade i vattnet som man dör när man hoppar ner i.

Skrivet

Det borde du få. På snöbanan ligger den ju där nere där man börjar så den kan inte vara så svår att få. Fast om jag minns rätt så skadas man bara mer om man förlorar den.

Gäst henke37
Skrivet

Det finns en plats som man inte kan ta mössan från, nämeligen i iglon.

Skrivet

om du tappar mössan i snöbanan och du dör så har den lilla snögobben som kommer upp vid typ början den. ;)

spring bara runt den hela tiden så att den blir snurrig, då kommer den rammla och du får tillbaka mössan ;)

• Skapa ny...