Hoppa till innehåll

Musik

Joy

Rekommendera inlägg

Gitarr är ju jättekul! Har lärt mig i skolan .. Är faktiskt ganska lovande på det :P En i min klass sitter dag o natt och nöter med gitarren, han är jätte duktig. Denne person är min förste kompis, har känt han i 11 år, han e en fin kille :D Men han spelar overkligt bra .. Fast å andra sidan, om jag hade varit lika duktig på gitarr som jag är på piano, hade jag klått han :D (Jag lovar) Som grundare av tråden, tänkte jag bara.. Att de som vill kanske kunde lägga upp ett videoklipp där han/hon spelar ett instrument, hade vart riktigt, riktigt roligt ! Ska försöka göra ett där jag spelar piano.. Men jag har ingen aning om hur jag ska göra :blink: Och en annan sak .. Vet någon en sida där man kan få reda på många olika pianolåtar, och noter till dessa låtar.. Och dessutom, tycker jag att ni kanske kan skriva vilka låtar ni kan ? Även om ni inte vill.. Så gör jag det! Här o nu: Can You Feel The Love Tonight - Elton John, Här Kommer Alla Känslorna På En O Samma Gång - Per Gessle, Vi är pojkarna som busar - Björn Rosenström, Jag är så het - Björn Rosenström, Everytime - Britney Spears, In The Djungle - Timon O Pumba, Superstar - Broder Daniel, Not A Sinner Nor a Saint - Alcazar, Crash - The Primitives, Mapie leaf rag - Någon?, Ufo, Baby Elephant Walk, Für Elise - Beethoven, Moonlight Shadow - Groove Coverage, God Is A Girl - Groove Coverage, The Swinging Piano, Mutt - Blink 182, Stay together For The Kids - Blink 182, In The Mood, Bergakungens Sal - Edvard Grieg.. Och en hel del andra låtarOch 75% av dessa låtar har jag faktiskt kommit på hur man spelar alldeles själv :D Och så är det en till låt som jag är mycket stolt över .. Och den har jag gjort helt o hållet själv .. Önskar ni kunde höra den.. Har döpt den till 'Tears'.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag undrar grovt, grovt, grovt en grej. Jag vet inte vad låten heter, men det är någon låt med Mozart.. Den är jättekänd, jag ska återkomma om jag får reda på namnet, men hur som helst, om någon fattar, kan ni då säga hur man spelar låten på piano ? Det undrar jag.. Medans jag ändå skriver kan jag ju skriva hur man spelar nån låt som jag kan om nån undrar.. Men de viktigaste är om jag får reda på Mozart låten :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...