Chihuahua Skrivet 31 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2004 JA Rayman 2 är gammalt som gatan och har urkass grafik och antagligen inte särskilt populärt, men jag vill inte ha såna svar. Vad jag undrar är om någon annan råkat ut för problemen när man startar det (nyinstallerat) och själva spelskärmen är 500 ggr för stor så hela menyn med text och allt ligger längst ute till höger på skärmen med bara hälften synligt. Lite opraktiskt. Någon som vet direkt vad jag har gjort för fel, annars får jag ta till nån av tokarna här hemma... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cohac Skrivet 31 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2004 ändra upplösningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 31 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2004 prova med att ha samma upplösnig på vanliga skärmen( skrivbordet) som du hart i spelet ex. 800x600 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst henke37 Skrivet 31 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2004 Uppdatera skärmens drivrutin, som en tilfällig lösning byt upplösning, uppdaterings frekvens antal färger och sådant tills du får en bild som du kan ställa in på skärmen. Om ditt grafikkort ger dig möjligheten att flytta bilden så prova den(inte för att den komer skjustera men den kan byta skärmläge då). I spelet alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 1 November 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 1 November 2004 Ok, ska kolla. Märkligt... hade precis samma problem när jag hade köpt spelet för några år sedan, men vi lyckades lösa det på något konstigt sätt... hm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 1 November 2004 Rapport Dela Skrivet 1 November 2004 Allt sånt brukar bero på upplösningen. Ibland löser DirectX allt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst henke37 Skrivet 1 November 2004 Rapport Dela Skrivet 1 November 2004 Sådant beror på att grafikkorttet inte ger en signal som skärmen är konstruerad för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.