Hoppa till innehåll

zelda ocarina of time


catarina
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 314
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

hur får man biggorons sword och jag är även inne i gordons tränningsarena. Har kört fast där, är i ett rum som har en massa stenar(som vilar i en sjö med lava) med pengar på som spelar en melodi när man tar dom. Får tag på alla utom den sista stenen med eld runt. När jag trycker ner en knapp så slutar elden att brinna men jag kommer inte åt enpengen innan elden börjar brinna igen.. Hur gör jag???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

biggorön sword

 

Ge först den vita hönan du får av tjejen i kakariko när du samlat in hennes höns till Taloon i ett hus i kakariko...han ligger och sover....du väcker honom...sen ska du med den blåa hönan du får av han bege dig till lost woods...du ser en kille där som kommer att ge dig en svamp om du visar den blåa hönan för honom..ta svampen till häxan Granny i kakariko.. av granny får du en Potion som du ska ge till killen i lost woods... nu är en tjej istället där...hon tar drycken och du får en såg av henne...tta sågen till gerudo valley och hoppa över bron..ge sågen till timmerhuggarnas ledare...då får du ett avbrutet svär..gå till biggoron för att laga det...men han har fårr Lavadamm i ögonoen...du får ett ögondropps recept av honom...ta det till KIng Zora...han kommer att ge dig en Glosögongroda..spela Serenad of water och varpa dig till lake hylia där du spirnger in till Labbet...ge professorn grodan och han ger digg Ögondroppar..sprig till Biggoron iinnan ögondropparna förlorar sin verkan...om du hinnet får du ett Bevis på att det är ditt svärd han ska laga...vänat 3 dar sen är det färdigt..

 

 

 

Jag vet inte vilket rum du menar men du måste nog ha titanhandskarna för att nå den..prova att leta efter nån låda eller nåt i rummet som du kan ställa på knappen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tatanhandskarna får du inne i Ganons slott....men jag har för mig att jag hade Ispilarna innan jag gick in i ganons slott... Biggoron finn högst uppe i Vulkanen på vägen till Goron city...om du spelar Bolero of fire kommer du Inne i vulkanen...om du kommer utanför berget så ser du biggoron..du kommer att hitta honom...han är inte så svår att missa..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rummet har 5-6 öar som vilar i en sjö av lava det finns 2 dörrar en med järn balkar framför och en öpning som man kommer utgenom om man går ut genom om man kommer från rummet med alla dörrar som man ska låsa upp. när man står på den platformen så ser man knappen som man tycker ner så elden slutar att lysa och framför platån så åker faryn i väg och blir grön vet inte vad hon menar, har kastat bomber, har testat allt utan resultat. på denna öar så finns det pengar man ska ta som spelar en melodi. man måste ta alla dessa pengar så att dörren med balkarna försvinner. dörren som man kommer in i finns det en staty med 4 ögon som man ska skjuta på så den blir blind. jag vet inte vad jag ska göra så att elden förbli släckt och att jag når fram till den ön så jag kan ta den sista pengen.. snälla hjälp mig :frown:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...