Hoppa till innehåll

En Tråd För Alla Oss..

Ytterman

Rekommendera inlägg

Yes, jag har länge tänkt att öppna en sån här tråd för att se om det finns likasinnade här.

Förutom det att jag gillar hårdrock och metal o.s.v, så har jag även en stor förkärlek till elektronisk musik, i vilket jag lägger in typ drum n' bass, chillout, ambient, fusion och allt annat du kan tänka dig.

Jag tänkte inte riktigt att den här tråden skulle bli nån sorts techno eller trance-tråd, utan mer för att jag vill få folk att upptäcka typ de underbara proggressiva breaksen, eller andra sköna chillout-låtar (och självklart att redan insatta kan diskutera musiken).

För att ge er lite information om det jag pratar om så kan jag väl säga att det som jag helst lyssnar på är proggressiva, atmosfäriska breakbeats. Liksom tänk er det underbaraste landskapet du kan komma på i huvudet, och lägg på musik till det. Ungefär så låter musiken.

Det finns ju oändligt många varianter i den här sortens musik, som i hårdrock, men en annan genre jag gillar är chillout. Jag vet egentligen inte vad som klassas som chillout, men jag tycker att det som får en att varva ner kan klassas som det, därför kan man nästan kalla proggressive breaks för det.

Men vad jag tycker att ganska mycket av MIN chillout-kultur handlar om är att varva ner. Jag tycker inte att det finns så speciellt mycket musik som får en att bli riktigt avslappnad, och kunna drömma sig bort, därför tycker jag att chillouten är viktig.

Jag har ett ganska stort bibliotek på min dator av just denna sortens musik och jag kan speciellt tipsa om 2 helt underbara låtar:

Momu - Sunsicle (Perfekt att lyssna på när man vaknar)

samt min absoluta favorit

Digital Witchcraft - Snowday (Så grym att gå omrking och lyssna på ute, när det börjar mörkna.)

Så, välkommen in i chilloutens värld, och börja diskutera och lyssna!

(Om det finns någon här som är insatt också, och tycker att jag formulerat mig fel eller nåt, rätta mig gärna. Och om ni skulle vilja ha lite grann att prova lyssna på, kontakta mig :))

Redigerat av Ytterman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...