Hoppa till innehåll

Kvarsittning..

Rullis

Rekommendera inlägg

Vi har nåt jäkla ''prick'' system. Kommer får man 3 prickar på varje lektion så ringer dom hem. När jag gick i 6;an föra året fick jag kvarsittning stack från den. Som straff fick jag ytligare en timmes kvarsittning stack från den med :P (När jag gick i sexan så fick bara killarna skäll/kvarsittning.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

igen kvarsittning...

men lärarna brukar dra över minst 10-15 min på våra lektioner....

om man kommer försent får man en jädrans utskällning och sen är allt bra igen... :D

Samma här fast vi får kvarsittning om vi kommer sent från rasten då får vi kvarsittning
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

I vår skola har vi kvarsittning. Varje klass har en egen bok som lärarna kan gå och skriva i vem som har kommit försent och hur mycket. Det är vanligare att pojkar får kvarsittning (jag är nog den enda pojken som ännu inte fått det) och det är ganska orättvist. Det kan ju också bero på att pojkarna oftare kommer försent och då när flickorna kommer försent är de mycket bättre på att bortförklara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjejer kan inte bortklara sig när nån tjej kommer försemt i min klass så säger inte låtsas inte min lärare om det

Men vi har jätte dåliga regler Tex om man kastar en snöboll mot ansiktekt får man en varning om man kastar snöbollar på fel ställe får man 20 min kvarsittning :gitarr:

Redigerat av Trollungen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
(Golden Star @ 20/11-2004 21:55:13)

Jag fick kvarsittning av att vi hade kastat snöbollar på andra så vi fick kvarsittning. >_>

ja, vi har samma konstiga regel att man inte får kasta snö boll :huh: , inte ens på kompsiarna :angry: :huh:

konstigt mog har vi samma regel vi har inte kvarsittning men jag och nåra polare kasta snö boll på varan då blev det bara prat med en fritids lärare
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...