Hoppa till innehåll

Metroid Prime!

Baby bowser

Rekommendera inlägg

Okej det är lätt gå till Chozo Ruins sen går du till "main plaza" där finns det en dörr som liksom ligger i en nerförsbacke...gå genom den och följ gången så kommer du till ruined shrine. Där möter du några beetles och sen en plated beetle som är en slags min boss, besegra honom så kan du ta morph ball som ligger i samma rum bakom en vägg som öppnas när du klarar bossen.

Jag nämnde visst en dörr som man skulle gå genom för att komma till ruined shrine. Den kan vara lite svår att hitta men jag kan säga att bredvid den finns en chozo symbol man kan scanna. Leta efter chozo symbolen så ska du nog hitta dörren. Dörren ligger i main plazas "lägsta del".

Ett tips till när du möter bossen: man kan bara skjuta bossen bakifrån (nåt du får reda på när du scannar den) så vänta till den gör en rusning mot dig hoppa undan och mata på med power beam på den lysande röda delen ;)

till sist kan jag tipsa om en bra -------->walkthru sida<------ tyvärr är den på engelska men ifall du är bra på engelska så är det inga problem.....

lycka till

Redigerat av shacti
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...