Hoppa till innehåll

Nu Är Det Jul Igen


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 990
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst CarlPhilip

Jag skall inte ha ett jävla skit.

 

 

då har du varit inte varit snäll antar jag?

Nej, han vill inte vara bortskämd som alla andra här är. När ni växer upp någon gång kanske ni också inser att familjens ekonomi kan läggas på annat än onödiga saker såsom spelkonsoller m.m. Istället kan pengarna gå till mat, bolån eller annat nödvändigt.

Redigerat av CarlPhilip
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

då har du varit inte varit snäll antar jag?

Nej, han vill inte vara bortskämd som alla andra här är. När ni växer upp någon gång kanske ni också inser att familjens ekonomi kan läggas på annat än onödiga saker såsom spelkonsoller m.m. Istället kan pengarna gå till mat, bolån eller annat nödvändigt.

 

Men för helvete! Så nu är man bortskämd för att man önskar sig jul klappar? Ska inte barn på t.e.x 5/6 år inte önska sig leksaker heller utan säga ''Nää det är lugnt, det är bättre vi lägger pengarna på bolånet.''.

 

Då kan ju du ge fan i att önska dig något då, men det är ditt val och då är det våra val att önska oss saker så hacka inte på alla andra då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CarlPhilip

det förstår jag med fast det är litte ovanligt att en kille i 16 års åldern inte vill ha ett jävla skit till jul

jag anser inte att man förtjänar att få ett ps3 oavsett hur snäll man är, detta beror på kostnaden

Det är i 16 års åldern det brukar komma... Jag, Anorectic, WASD och många fler 16-17 åringar har yttrat sig om det..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det förstår jag med fast det är litte ovanligt att en kille i 16 års åldern inte vill ha ett jävla skit till jul

jag anser inte att man förtjänar att få ett ps3 oavsett hur snäll man är, detta beror på kostnaden

Det är i 16 års åldern det brukar komma... Jag, Anorectic, WASD och många fler 16-17 åringar har yttrat sig om det..

 

Du kan inte yttra dig om alla 16 åringar, om inte du vill ha jul klappar, fine... Men snälla hacka inte på andra för jag tror då många vill ha. Kolla på Amerika t.e.x julen är en jätte tradition där.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

då har du varit inte varit snäll antar jag?

Nej, han vill inte vara bortskämd som alla andra här är. När ni växer upp någon gång kanske ni också inser att familjens ekonomi kan läggas på annat än onödiga saker såsom spelkonsoller m.m. Istället kan pengarna gå till mat, bolån eller annat nödvändigt.

 

Älskar man sina barn så skämmer man bort dom, lycka till med dina barn.. eller du kanske inte vill ha barn, du vill lägga pengar på bolån och leva instängd i ett hus. Bäst för alla.

 

Ni som tycker julen är onödig kan inte komma ihåg eller aldrig haft en bra jul. Minen på små barn som får öppna sina presenter på julafton, eller på födelsedagen. Inget slår det. *shed a tear*

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CarlPhilip

Så om du hittar ett par fina jeans eller tröja eller what ever så tänker du (du har inte pengar till dom då): Jag frågar inte mamma eller pappa eftersom det är bättre att lägga pengarna på försäkringar osv.

 

Ja, självklart lånar jag ju pengar av dem om jag måste, men jag betalar alltid tillbaka...

Jag tycker att jag är tillräckligt mycket till besvär som det är. Äter ju ganska mycket mat och så, men jag försöker arbeta så mycket som möjligt på gården och så, så att jag kan betala tillbaka på något sätt.. Att utöka den kostnaden jag redan besvärar dem med är ganska onödigt.

 

Älskar man sina barn så skämmer man bort dom, lycka till med dina barn.. eller du kanske inte vill ha barn, du vill lägga pengar på bolån och leva instängd i ett hus. Bäst för alla.

 

Ni som tycker julen är onödig kan inte komma ihåg eller aldrig haft en bra jul. Minen på små barn som får öppna sina presenter på julafton, eller på födelsedagen. Inget slår det. *shed a tear*

Okej, så mina föräldrar älskar inte mig? Tack för det...

Så nu kan man inte älska sina barn om man inte skämmer bort dem. De måste ha minst 2 PS3, ett Xbox 360 vid födseln och sen fortsätter det, annars älskar man dem inte, lär er av den här snubben nu allihopa!

 

Varför har inte jag haft en bra jul nu helt plötsligt? Jag har haft ganska många bra jular, ca 12-14 stycken iallafall, så du failar igen.

 

Ja, på SMÅ barn. Du säger det själv. Visst, 11-12 åringarna här kanske kan klassificeras som 'små' barn, men vi 15-16+ gör oftast inte det. Jag ska försöka gå in med en deal med mina syskon om att vi inte ger varandra presenter och köper något man faktiskt vill ha för pengarna själva... Då mina syskon dessutom ger mer utgifter än inkomster, trots att alla 4 är äldre, varav 3 jobbar/jobbat x antal timmar det här året.

 

Jag klarar mig fint som jag har det. Jag har en dator och en moped som jag själv köpt, samt ett rum som är skitfult, och en säng som håller. Jag behöver inget mer.

Redigerat av CarlPhilip
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar man sina barn så skämmer man bort dom, lycka till med dina barn.. eller du kanske inte vill ha barn, du vill lägga pengar på bolån och leva instängd i ett hus. Bäst för alla.

 

Ni som tycker julen är onödig kan inte komma ihåg eller aldrig haft en bra jul. Minen på små barn som får öppna sina presenter på julafton, eller på födelsedagen. Inget slår det. *shed a tear*

Okej, så mina föräldrar älskar inte mig? Tack för det...

Så nu kan man inte älska sina barn om man inte skämmer bort dem. De måste ha minst 2 PS3, ett Xbox 360 vid födseln och sen fortsätter det, annars älskar man dem inte, lär er av den här snubben nu allihopa!

 

Varför har inte jag haft en bra jul nu helt plötsligt? Jag har haft ganska många bra jular, ca 12-14 stycken iallafall, så du failar igen.

 

Ja, på SMÅ barn. Du säger det själv. Visst, 11-12 åringarna här kanske kan klassificeras som 'små' barn, men vi 15-16+ gör oftast inte det. Jag ska försöka gå in med en deal med mina syskon om att vi inte ger varandra presenter och köper något man faktiskt vill ha för pengarna själva... Då mina syskon dessutom ger mer utgifter än inkomster, trots att alla 4 är äldre, varav 3 jobbar/jobbat x antal timmar det här året.

 

Jag klarar mig fint som jag har det. Jag har en dator och en moped som jag själv köpt, samt ett rum som är skitfult, och en säng som håller. Jag behöver inget mer.

 

Det får väll stå för dig.

 

Själv tycker jag det är överraskningen med presenterna som gör grejen. Man ska köpa något till en individ man älskar som man vet att denne tycker om. Jag älskar sådant. Ibland kan jag tycka att det är roligare att ge bort saker och ting än att få, just p.g.a att det är så personligt och mysigt och jag vet att personen som får det kommer bli glad.

 

Julen är inte bara till för att köpa massa saker till varandra, utan att ha mysigt och trevligt tillsammans, i sådanna sammanhang kan saker som att äta julmat eller kolla på Kalle Anka ingå, och min personliga favorit, julklappsöppningen! Det är tradition helt enkelt som man inte växer ifrån, iallafall inte jag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...