Hoppa till innehåll

Pulka/Snowracer


Gäst Bountyhunter

Tycker ni att det är kul att åka pulka/snowracer?  

51 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är ju hur kul som helst med snowracer/pulka! Man blir ju aldrig för gammal för det! Jag åker upp til härjedalen två dagar innan jullovet, och firar jul och nyår där, kommer sedan hem i Januari. Då när jag kommer hem, brukar jag, min brorsa Niklas och min polare Ludde åka pulka vid en backe ganska nära hans hus. Det är en svin kul backe som är jätte isig på vintern, i själva verket, så är den i enbart is! Den är jättebrant med ett räcke på vänster sida som går hela vägen ner, och på höger sida är det några träd, och i mitten enbart is. Vid backens slut är det låga träd med tjocka grenar. Vi brukar antingen åka utan eller med pulka, när vi åker utan slänger vi oss bara ner för den isiga backen, och jeklar vad det går fort! Har hänt ett par gånger att vi har krockat med träd när vi åker utan pulka, men inte ofta. När vi åker på pulkan åker vi alla tre i samma pulka (Och den pulkan är jätteliten). Han som är längst bak puttar på och vi andra sitter i. Och så kör vi full fart ner i svin hög fart, det finns inget roligare! Dock var det en gång då det inte var så kul, det var enbart jag och Ludde (min polare) som åkte, och vi åkte väldigt fort den gången. Vi trodde det var över vid backens slut, men icke, den åkte mot högersidan, bort från backen och rakt in i en av de låga trädens grenar. Ludde kom ganska lindrigt undan, då han kastade sig mot snön, men däremot jag hann inte.. Och PANG, så hade jag slått i huvudet i en gren, jag fick typ hjärnskakning (Ajaj) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...