Hoppa till innehåll

Uppgradera Datorn


DanniQ
 Dela

Rekommendera inlägg

Visst är dom bra, men du måste kolla ditt moderkort så att du kan ha ram minnena, (pc3200 osv.)

Annars har dom bra uppgraderingspaket, nnytt moderkort, ny processor och mer ram, det kanske är nåt att tänka på.

Skriv upp dina dator specifikationer här så jag ser om det behöver uppgraderas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det står på grejerna man fick med den oftast. I värsta fall så får man öppna burken och kolla vad man har.

Okej, sparade en låda med papper som man fick med datorn och något mer tror jag. Ska rota igenom dom då :)

Men hjälps det inte att säga vad man har för dator? Då borde man se vad det är för moderkort i kanske? vad vet jag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst henke37

SiSoftware Sandra är ett program som kan visa en del om ens dator, felsökningsverktyget för directX(start/kör/dxdiag) kan också avslöja lite och enhetshanteraren kan ofta ge bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DXdiag borde kunna ge dig all information du behöver, men enhetshanteraren är inte svår att komma åt

Start>kontrollpanelen>system>prestanda>fliken maskinvara>enhetshanteraren

där står allt, om du inte fattar, tryck på alla plus och ta ett screenshot så kan jag kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst henke37

DXdiag borde kunna ge dig all information du behöver, men enhetshanteraren är inte svår att komma åt

Start>kontrollpanelen>system>prestanda>fliken maskinvara>enhetshanteraren

där står allt, om du inte fattar, tryck på alla plus och ta ett screenshot så kan jag kolla.

Win+break,ctrl-tab är den snabbaste metoden att få upp enhetshanteraren(win98). B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...