emelit Skrivet 19 December 2004 Rapport Dela Skrivet 19 December 2004 Hjälp mig! Hittade häromdagen mitt gamla 8-bitars i källarn. Skulle sätta igång det med det funakr inte som det ska! Lampan lyser, men bilden på teven förblir svart... Vad kan vara fel? Help me! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-=jedi knight=- Skrivet 19 December 2004 Rapport Dela Skrivet 19 December 2004 fel kanal? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
emelit Skrivet 19 December 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 19 December 2004 näe, har ju på "av" finns ju ingen annan kanal det skulle funka på Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MoJJi Skrivet 19 December 2004 Rapport Dela Skrivet 19 December 2004 (redigerat) Hur har du kopplat den? Kolla på nintendot och se var du har köpplat in sladden som går till Tvn. Har du kopplat in den i uttaget som det står RF Switch under eller den på sidan? Om du har kopplat in den i RF switch uttaget så kommer bilden inte upp på AV kanalen utan den kan finnas på vilken kanal som helst. Redigerat 19 December 2004 av MoJJi Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 19 December 2004 Rapport Dela Skrivet 19 December 2004 mitt nes är också så där konstigt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 22 December 2004 Rapport Dela Skrivet 22 December 2004 Men är ni överraskade eller!? Har ni aldrig spelat NES förut? Alla vet ju att man måste typ hålla på och blåsa i spelet, peppra på reset/power-knappen osv. Och sen är det ju bra å ha rätt kanal... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
frezy_man Skrivet 22 December 2004 Rapport Dela Skrivet 22 December 2004 ok...använder du scart till ditt 8 bit så ska du använda AV...(ovanligt att använda scart)...annars söker du ju fram rätt kanal...när bilden är rätt ska bilden blinka med ca: en halv sekunds mellan rum..eller blinka till snabbt när du trycker på reset... men blåsa i spelet hjälper faktiskt ingenting...det amn får göra är att trycka spelet fram och tillbaka sammtidigt som man pepprar rreset...en del väl manvänta 8-bit. är mycket dåliga och då bör man beställa en ny sensor (eller vad det heter) å sätta dit ca: pris 150 spänn...den finns på nätet på olika sidor Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nintendo_sp Skrivet 23 December 2004 Rapport Dela Skrivet 23 December 2004 hmm mitt nes funkar till kanal 1! <_< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 23 December 2004 Rapport Dela Skrivet 23 December 2004 konstigt de ska väl va på AV Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 23 December 2004 Rapport Dela Skrivet 23 December 2004 ok...använder du scart till ditt 8 bit så ska du använda AV...(ovanligt att använda scart)...annars söker du ju fram rätt kanal...när bilden är rätt ska bilden blinka med ca: en halv sekunds mellan rum..eller blinka till snabbt när du trycker på reset... men blåsa i spelet hjälper faktiskt ingenting...det amn får göra är att trycka spelet fram och tillbaka sammtidigt som man pepprar rreset...en del väl manvänta 8-bit. är mycket dåliga och då bör man beställa en ny sensor (eller vad det heter) å sätta dit ca: pris 150 spänn...den finns på nätet på olika sidor Det heter connector. Du visste inte riktigt vad det hette.Jag anväder iaf alltid blåsa metoden och en hel del andra också... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
frezy_man Skrivet 24 December 2004 Rapport Dela Skrivet 24 December 2004 Det heter connector. Du visste inte riktigt vad det hette. Jag anväder iaf alltid blåsa metoden och en hel del andra också... ok:) (nu vet jag det:P)...det finns ju många metoder i och för sig...rengöra spelen kan ju också va bra...det hjälper faktiskt å fukta själva...(den som går in i connektorn)..med vatten och sen vänta tills det torkar lite..om man har rengörings medel:P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 ...vilket det uttryckligen står i ALLA instruktionsböcker till NES-spel att man INTE ska göra. Visserligen beror det på vilket man använder, men det är inte värt å chansa. Man kan ju ha sönder en fin klenod. Och det är ett brott utan dess like :evil: . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg