Hoppa till innehåll

Hjälp!


emelit
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur har du kopplat den? Kolla på nintendot och se var du har köpplat in sladden som går till Tvn. Har du kopplat in den i uttaget som det står RF Switch under eller den på sidan?

 

Om du har kopplat in den i RF switch uttaget så kommer bilden inte upp på AV kanalen utan den kan finnas på vilken kanal som helst.

Redigerat av MoJJi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok...använder du scart till ditt 8 bit så ska du använda AV...(ovanligt att använda scart)...annars söker du ju fram rätt kanal...när bilden är rätt ska bilden blinka med ca: en halv sekunds mellan rum..eller blinka till snabbt när du trycker på reset...

 

men blåsa i spelet hjälper faktiskt ingenting...det amn får göra är att trycka spelet fram och tillbaka sammtidigt som man pepprar rreset...en del väl manvänta 8-bit. är mycket dåliga och då bör man beställa en ny sensor (eller vad det heter) å sätta dit ca: pris 150 spänn...den finns på nätet på olika sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok...använder du scart till ditt 8 bit så ska du använda AV...(ovanligt att använda scart)...annars söker du ju fram rätt kanal...när bilden är rätt ska bilden blinka med ca: en halv sekunds mellan rum..eller blinka till snabbt när du trycker på reset...

 

men blåsa i spelet hjälper faktiskt ingenting...det amn får göra är att trycka spelet fram och tillbaka sammtidigt som man pepprar rreset...en del väl manvänta 8-bit. är mycket dåliga och då bör man beställa en ny sensor (eller vad det heter) å sätta dit ca: pris 150 spänn...den finns på nätet på olika sidor

Det heter connector. Du visste inte riktigt vad det hette.

Jag anväder iaf alltid blåsa metoden och en hel del andra också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det heter connector. Du visste inte riktigt vad det hette.

Jag anväder iaf alltid blåsa metoden och en hel del andra också...

ok:) (nu vet jag det:P)...det finns ju många metoder i och för sig...rengöra spelen kan ju också va bra...det hjälper faktiskt å fukta själva...(den som går in i connektorn)..med vatten och sen vänta tills det torkar lite..om man har rengörings medel:P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...