Hoppa till innehåll

Tankeställare Om Julen

Rekommendera inlägg

Gäst Sandkaka
Skrivet

Den längsta dagen

Sen man var nyfödd har den 23 December alltid varit den längsta dagen.

Ordspråket "Om man längtar på något gott så väntar man aldrig för länge" passar just in idag.

Personligen vaknade jag 09.30 i dag vilket jag anser vara ganska länge, sen har jag fördrivit tiden med Runescape och blip som vanligt för då brukar tiden gå fort, men INTE idag.

Hur kan det fungera, har jultomten en hemlig vänta länge dag dagen innan jul så att han ska göra allt färdigt? Klockan går som vanligt, eller ser vi tiden gå som vanligt fast våran inre tomteprogramerade klocka går långsamt?

Har tomten isåfall laglig rätt till att göra så att den 23/12 känns långsam?

God Jul!

Katten

Skrivet

När jag var ett litet barn var den 23/12 också den längsta dagen.

När man blir äldre går den mycket snabbare.

Men så blir det om man längtar efter något.

Det känns som att tiden går långsammare.

Skrivet

Den 23 gick fort som bara den. Vaknar halv två, spelar Jak 3 till Kloackan sex och slår sedan in alla klapparna. Annars brukar det väl vara den 24 som går långsamt?

Vi öppnar Julklappar klockan sju, och innan dess är det 7 år!!! Men i år, fick jag yrsel så jag låg och sov till tre då kalle började. Rammlade sju ggr innan jag äntligen svimmade framför tvn... God Jul allesammans!

Skrivet

Är man normal så går alla dagar lika snabbt..

Hänger man med polarna i centrum eller nåt går den fort.

Sitter man o spelar så går den ju förstås snabbt..

Sitter man vid datan går den aldrig snabbt(känns så).

Så gå ut för guds skull!

Skrivet

Den 23 gick fort som bara den. Vaknar halv två, spelar Jak 3 till Kloackan sex och slår sedan in alla klapparna. Annars brukar det väl vara den 24 som går långsamt?

Vi öppnar Julklappar klockan sju, och innan dess är det 7 år!!! Men i år, fick jag yrsel så jag låg och sov till tre då kalle började. Rammlade sju ggr innan jag äntligen svimmade framför tvn... God Jul allesammans!

låter kul :D

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...