epaaj Skrivet 3 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2005 det verkar som om jag har en massa stängda portar för vissa program och funktioner funkar inte korrekt. jag gissar på att felet ligger i vårt adsl modem/router. märket på den är Prestige 660HW-61 från ZyXel. jag har ingen aning om hur jag öppnar eller stänger portar i den så jag hoppas verkligen någon annan kan det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 3 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2005 är det en brandvägg som blockerar eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 3 Januari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2005 är det en brandvägg som blockerar eller vad? troligtvis, det ska vara inbyggd brandvägg i adslmodemet men jag vet inte hur jag öppnar portar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 3 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2005 >>ZYXELS SUPPORT 660HW-61<< Kolla på FAQ/Vanliga Frågor -> Hur öppnar jag port... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 3 Januari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2005 >>ZYXELS SUPPORT 660HW-61<< Kolla på FAQ/Vanliga Frågor -> Hur öppnar jag port... tack, nu kanske jag kan få igång det :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 4 Januari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2005 hur editerar jag portar eller stänger dem igen då? fattar inte alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 4 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2005 (redigerat) ja det står ju att det bara ska vara att man lägger till det som ska tillåtas i "selected services"-listan...alltså borde det bara vara att ta bort dem från listan om du ska blocka nåt program. Redigerat 4 Januari 2005 av Jokinen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mint-mint Skrivet 4 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2005 ja det står ju att det bara ska vara att man lägger till det som ska tillåtas i "selected services"-listan...alltså borde det bara vara att ta bort dem från listan om du ska blocka nåt program. bla bla bla :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AeliuS_55 Skrivet 4 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2005 skriv in: 192.168.0.1 och se om det händer nåt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 5 Januari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2005 Kom på hur jag skulle göra nu. Använde FireFox när jag öppnade portar och jag tror inte att "Web Configuratorn" stödjer den fullt. Men nu använde jag IE och det funkade bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AeliuS_55 Skrivet 5 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2005 funkade det? om inte skriv 192.168.0.1 i webbläsaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 5 Januari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2005 funkade det? om inte skriv 192.168.0.1 i webbläsaren! Japp. Det funkade perfekt. 192.168.0.1 går inte till något bara så du vet. 192.168.1.1 är till routern om det var den du menade. Allt funkar bra nu. Det var bara en länk som jag inte såg när jag använde FireFox. Det är bara IE som kan läsa felkodade websidor och få dem att se bra ut. Dumma router att vara felkodad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.