lirre Skrivet 4 Januari 2005 Rapport Skrivet 4 Januari 2005 Håller på med ett rpg till mitt projektarbete. Mitt problem är att jag vill att en bro ska skjutas/fälls ut då man trycker på en spak. Jag har fått igång spaken så att den åker åt höger och vänster, men hur får jag fram bron. Citera
mario Skrivet 4 Januari 2005 Rapport Skrivet 4 Januari 2005 Hur gör du så att spaken åker åt höger och vänster? Citera
lirre Skrivet 4 Januari 2005 Författare Rapport Skrivet 4 Januari 2005 Hur gör du så att spaken åker åt höger och vänster? använder variabler. Citera
Chihuahua Skrivet 5 Januari 2005 Rapport Skrivet 5 Januari 2005 Variabler!? Wow, jag är imponerad. Har svårt för dem själv. :rolleyes: Vet faktiskt inte riktigt, kolla någon av alla tutorials som finns. Vill du ha länkar, så kolla de andra Rm2k3-trådarna i Webbspel. Kan tyvärr inte hjälpa dig, har inte programmet tillgängligt just nu. Den här tråden ligger i fel forum, flyttar till Webbspel. Citera
neVah Skrivet 5 Januari 2005 Rapport Skrivet 5 Januari 2005 vet inte riktigt men om du kollarpå new event och väljer en bro där så kan du väl ställa in den på att den går upp och ner... gör 2 pages... Citera
lirre Skrivet 5 Januari 2005 Författare Rapport Skrivet 5 Januari 2005 ok tack för tipset. jag vet inte hur man flyttar tråden. Ska kolla webbspel. Tror lösningen kan vara att flytta en trnasparent event till där bron ska börja och sedan köra switches så att den andra sidan i eventrutan får bro grafiken. bara en tanke som jag fick när jag vaknade idag. Citera
neVah Skrivet 5 Januari 2005 Rapport Skrivet 5 Januari 2005 (redigerat) ...ÄNDRAT! Redigerat 5 Januari 2005 av quaked_ess Citera
Chihuahua Skrivet 7 Januari 2005 Rapport Skrivet 7 Januari 2005 lirre, Ren upplysning: jag har flyttat tråden. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.