Hoppa till innehåll

Xbox Live


Autobahn

Rekommendera inlägg

Här jag har några frågor om Xbox Live, Skulle uppskatta hjälp

 

1. De var någon som snackade om något installeringskort?

2. Ingår installeringskortet i Xbox Live - STARTKIT?

3. Ungefär hur mycket kostar LIVE alltihop? INKL. 1 spel

 

Skulle uppskatta hjälp

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MasterChrizz

Jag kan besvara på Live frågan:

 

Xbox Live är bara en online funktion, ingen CD eller CHIPP krävs, utan bara att du har ETT live spel och ett LIVE konto.

 

En liten instruktion hur du kan skaffa Xbox Live, på ett enkelt sätt:

 

1. Skaffar Xbox Live, antingen genom att skaffa startpaketet (ca 500:- för Startpaket, då du får Headset med, ca 3 spel demos och självaste LIVE funktionen, då det gäller i ett år) eller skaffa te.x Halo 2 + Live paktetet för ca 700:-, då du får Halo 2 och Xbox Live 3 månaders abonemang + headset (som jag skaffade, och fungerar utmärkt). Du kan också skaffa ett spel som har en Live- möjlighet då du KAN få ett provabonamng på 2 månader men då får du dock ingen headset. (Står på fodralet)

2. Väljer ett alternativ och köper varan. Om man köper något av dessa alternativ, så får man ett litet kort som man måste skrapa fram en kod på. För att utföra denna punkt måste du ha ditt xbox ansluten till nätet. Välj Xbox Live på Intrumentbrädan. (Om du inte har det så startar du ett Live spel och väljer Xbox LIve och följ anvisningarna). Då startar den Live och försöker komma ut på nätet. Följ bara anvisningarna på skärmen och skriv in koden (som du fick med Live) när du ombeds att göra det.

3. När du skrivit i all information om dig (inkl. prenumationskoden) så kan du bara sätta i ett Xbox Live spel och köra!

 

Om ni får ett problem kan ni alltid kontakta Xbox eller gå in på deras sida www.xbox.com.

 

Men om ni vill ha direkt information från mig kan ni alltid kontakta mig: [email protected]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...