Hoppa till innehåll

Grafikkort

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Inte bara ASUS som gör korten .. t.ex Connect 3d gör de, Abit.. sapphire.. mm :P

..

O själv sitter man med ett Asus ati radeon x800xt 256mb.. >.<..

och 0012.. jag föreslår att du köper ett Sapphire Ati radeon 9800pro.. typ lika bra som 9800xt men billigare ;).

Och fredrikm92 lr varu heter.. han sa hemsida.. >.<, han beställer det troligen där ifrån..  och 0012.. jag föreslår www.komplett.se lr www.datorbutiken.com .. :)..

och gå inte o fråga i t.ex siba lr nått.. en frågade vad den bästa intel processorn för spel var och dom sa Intel Celeron lmfao >.<.

Och Oden.. skriv lite.. du är den ända som kan något om grafikkort här typ.. >.<

Haha, celleron bra på spel... ungefär som när jag fråga och de sa att intel var mycket bättre för att de har mer mhz jämfört med AMD.

Aja, om jag skulle välja skulle jag inte ha valt någon av 9800 serien som x0t nämde eftersom att de börjar bli outdated. Istället skulle jag, som tidigare nämnt, ha valt ett 6800 LE kort som med fördel har tillverkats av leadtek (inga dyra gainward här inte).

6800 LE kortet koretet kostar ungefär lika mycket som 9800 pro men kan, som jag också tidigare har nämnt, clockas Extremt mycket. Många har fått 12000 i 3D Mark 03 med detta kort och det kan jämföras med 9800 pro som ligger runt 6-7000. Endå kostar det max 200 kr mer :)

För er som inte vet så är 3D Mark ett test program som testar prestandan på framför allt grafikkortet.

Nåja, varför går då 6800 LE att clocka så bra?

Det är därför att kortet har samma kärna som som de dyrare 6800 GT och 6800 Ultra korten, men kärnan är nerclockad. Dessa kort kostar ungefär dubbelt så mycket som 6800 LEn, ligger runt 3500-5000 kr.

Priset för ett 6800 LE ligger på ungefär 2000 KR. Om man inte kan hosta upp det finns ju ett alternativ för ungefär halva pengen, nämligen 9600 pro 128 MB. Men den presterar långtifrån lika bra som ett 6800.

0012, om du ska uppgradera ditt grafikkort skulle jag inte köpa någonting sämre än 9600 pro eftersom att det skulle kännas som att kasta pengarna i sjön.

Jag skulle också rekomendera att ni håller er borta från ATI 9200 och Geforce FX5200 eftersom att dessa kort är i stor sätt värdelösa. Ingenting för en speldator med andra ord.

Hoppas denna lilla text kan vara till nytta för någon. Kom gärna med frågor om ni har några.

Redigerat av Oden
  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Ops, såg fel.. >.<.... o sry för dubbelposten..

Redigerat av x0t
Skrivet

Skuller jag köpa nåt skulle det bli ett radeon x800. Mycket trevligt och lätt att överklocka.

pro eller XT? -.-
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...