Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag undrar över tre saker

Den första saken: i "skogen" SV om Slottet och NO om öken så sitter det en kille och när man kommer nära han så spelar han nått och för svinner vad gör man?

Den andra saken: i staden är det en kille som springer iväg när man kommer nära han, jag antar att man ska ha enterhaken men vart får man den?

Den tredje saken: vart i slottet finns trollkarlen och kommer man dit?

• Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

1. I det förflutna så är det en kille där som har tappat sin Flöjt, då ska man vara i nutiden och gräva upp den, den är i området högst upp, sen ska man spela på den för honom och han blir ett träd(dåtid). Då ska man gå till staden i nutid och till statyn och spela på Flösten så hoppar en anka ut ur statyn och statyn spricker, sen kan man åka till jättemånga ställen om man spelar på Flöjten.

2. Då ska ha Pegasus Boots (Pegasus-Skorna) och när han precis har börjat springa ska du hålla inne A och åt det hållet som han springer åt, om man tar fast honom så säger han att det finns mycket bra saker i träden här omkring i staden och om man sprineg på dom så ramlar dom ut. I trädet Sydöst i staden finns det ibland livspaprikor (eller vad det nu är) eller en massa bin! (I trädet hos skogshuggaren finns det också massor av bin!)

3. Han finns högst upp och du möter honom när du har alla tre medaljongerna (Medalions) om du går till slottet och går ut uppe på muren. Då ska du gå in i dörren som skyddas av el. För att få bort elen ska du hugga i den med mastersword(Mästarsvärdet) två gånger.

Behöver du mer hjälp så kan du fråga det i den här tråden, jag blev faktiskt ganska nöjd med den här lilla guiden! :D

Skrivet

det ska du vara men jag lyckades med punkt tre innan jag läste det.

kan du säga hur man kommer till skogen i den mörka värden när jag vill gå någon stans är det bara blå saker som man inte kan komma förbi ivägen

och hur dödar man bossen i level 1 dark palace

Skrivet

Bossen i lvl 1 klarar man så här: (Jag gjorde så!)

Helmasaur

1, Bomber. När han börjar gå nära dig och börjar svinga svansen lite längre ska du gå till honom och lägga en bomb framför hans mask, du kan ta hammaren också men jag kastade bomber för det går fortare. Han är svår, men efter försat träffen så blir det en spricka på ena sidan, sedan på den andra, och slutligen i mitten. När alla tre sprickor är där så ska du lägga en bomb nära mitten av masken och då sprängs masken av. (Eller använda hammaren!)

2, Pilar. När hjälmen till slut har lossnat så ser man en grön sak som sitter i hans huvud, och den ska du skuta pilar på. När han har tappat masken så rör han sig även snabbare men du ska inte glömma att han stannar upp när han svingar svansen. Efter ett antal träffar och han ska blinka vid träffen som alla skadade figurer gör så kommer han att dö och då kan du gå ut. Flickan i den första diamanten kommer att säga var dom andra sju diamanterna är instängda!

Tips till bossen: Alltid när han svingar svansen så ska du gå längst fram mot hans huvud för då kan du inte träffas av svansen, men akta dig för om du går för långt fram så skadas du liv har jag för mig! När han skuter splittrande eldklot så flyger dom som bekant åt tre olika håll, när den först flyger ner delar den sig åt: neråt, vänster-upp och höger-upp. När dom är tre eldklot så åker dom: upp, vänster-ner och höger-ner. Om du vill undvika skada så ska du vid den första bollen gå ovanför klotet, sen när det är tre klot så ska du vara under den som är i mitten! Lycka till!

Dom blåa sakerna ska du slå ner med hammaren, då kan du komma vidare men ett tips är att klara av bossen först! Då klarar man dom i "rätt" ordning! ;)

Lycka till igen!

Skrivet
har du klarat trollkarlen ännu?

Annars skulle han inte vara vid första mörker-bossen! ;)

måste man ha link-kabel för att spela det :P

Nepp, inte om man spelar A link to The past, bara om man spelar Four Swords! ;)

Skrivet

Har du Cane of Byrna? http://www.nintendo-se.com/development/zeldasidan/imgs/past/canebyrna.gif

Om inte bör du skaffa den! Så här gör du för att skaffa den:

Innan vi börjar så borde du ha minst 2 flaskor med fjärilar eller röd liv-dryck som du kan köpa hos häxan! Gå till Death Mountain när du är i dåtid(Dark World). Om du är närmast tornet, längst åt höger, högst upp så kan du hoppa ner på olika avsatser. Om du hoppar ner på rätt avsats så kommer du till en ingång till en mycket konstig grotta. Det är en massa taggar som åker upp och ner i golvet över allt, se till att du har flaskorna på dig för du skadas liv hela tiden när du springer på tagg-golvet! Försök att ta innerkurvor hela tiden så det går så snabbt som möjlgt! När du äntligen kommer fram så ser du en kista, där i ligger Cane of Byrna! Om du använder den så skadas du inte liv, men den tar mycket på Magic Meter. Du bör ta "halv-magi-mätaren" (Jag kallar den så) som gör att du tar mindre magi innan du går på bossen, det får du om du strör magic powder på en sak nere i ett hål. Hålet finner du i dark world om du går till höger om staden så du kommer till där smedjan borde ligga men det bara är ruiner! Om du har Magic Hammer så kan du komma upp till där man kan hoppa ner i en sådan där brunn och där finns en fladdermus som kommer upp om man strör pulvret över hans sov-ställe. Han gör så att du bara tar hälften av all magi när du använder något! Grattis, nu ska du till bossen!

Bossen Mothula:

Den här fjärilen skyddas av taggsaker på sidorna men om du har ½Magic-meter och Cane of Bryna så är det mycket lättare! Har man även med sig flaskorna fulla med magi-dryck istället så blir bossen löjlig! Ha på staven så tappar du inget liv, sedan är det bara att gå fram till fjärilen och hugga med svärdet! Snurr-attack skadar mer än vanligt slag! Om du inte skulle ha staven så skulle du skadas av taggarna runt om och hans energistrålar som han sänder ut då och då. Om du vill så kan du ju använda Fire Rod också men det drar ju magi!

• Skapa ny...