Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Skivorna brukar vara några Mibi större än vad som står på dem.

Kan du vara så snäll och inte använda påhittade ord som "Mibi" ? Jag misstänker att du menar Mb(megabyte) men jag kan inte vara helt säker förrän du använder det ordet istället för Mibi.

Du har säkert helt rätt om att skivorna brukar vara några Mb större än vad som står på dem men det är då bara några få. En 800Mb cd kan kanske vara ca 810Mb men omöjligt mer. Och som jag uppfattade ceco så behöver han över 1 Gb.

jacobz1 snackar om zip-skivor. Vad är det för något? Jag har bara hört talas om zip-disketter eller nåt liknande och de behöver särskillda diskettläsare så det bahöver troligtvis också zip-skivor med och då kan man väl lika gärna köpa dvd-brännare.

Gäst henke37
Skrivet

Det heter MiBi, kolla i vilken uppslagsbok som helst. 1 Mbi är en miljon bytes ,men 1 MiBi är 1024^2 bi.

Skrivet
(cloud @ 19/01-2005 14:22:18)

Skivorna brukar vara några Mibi större än vad som står på dem.

Kan du vara så snäll och inte använda påhittade ord som "Mibi" ? Jag misstänker att du menar Mb(megabyte) men jag kan inte vara helt säker förrän du använder det ordet istället för Mibi.

Du har säkert helt rätt om att skivorna brukar vara några Mb större än vad som står på dem men det är då bara några få. En 800Mb cd kan kanske vara ca 810Mb men omöjligt mer. Och som jag uppfattade ceco så behöver han över 1 Gb.

jacobz1 snackar om zip-skivor. Vad är det för något? Jag har bara hört talas om zip-disketter eller nåt liknande och de behöver särskillda diskettläsare så det bahöver troligtvis också zip-skivor med och då kan man väl lika gärna köpa dvd-brännare.

dem e svåra att få tag i men det e faktiskt bättre att köpa en dvd-brännare :P

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...