ceco Skrivet 18 Januari 2005 Rapport Skrivet 18 Januari 2005 hur stora kan dom cd-r vara dom som man bränner har bara hitta någon på 800 meg men jag behöver några på typ över 1 gig har ingen dvd brännare Citera
epaaj Skrivet 18 Januari 2005 Rapport Skrivet 18 Januari 2005 Nä du har hittat max storleken. Om du vill bränna större filer är det dvd-brännare du måste skaffa. Citera
Gäst henke37 Skrivet 18 Januari 2005 Rapport Skrivet 18 Januari 2005 Tänk inte på så "runda" tal skivor brukar vara någon Mibi större. Citera
epaaj Skrivet 18 Januari 2005 Rapport Skrivet 18 Januari 2005 Tänk inte på så "runda" tal skivor brukar vara någon Mibi större. Jag fattar inget av det du just skrev :S Kan du förklara bättre? Citera
Gäst henke37 Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Skrivet 19 Januari 2005 Skivorna brukar vara några Mibi större än vad som står på dem. Citera
jacobz1 Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Skrivet 19 Januari 2005 det finns också zip-skivor som man kan få mycket mer plats :bah: Citera
epaaj Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Skrivet 19 Januari 2005 Skivorna brukar vara några Mibi större än vad som står på dem.Kan du vara så snäll och inte använda påhittade ord som "Mibi" ? Jag misstänker att du menar Mb(megabyte) men jag kan inte vara helt säker förrän du använder det ordet istället för Mibi. Du har säkert helt rätt om att skivorna brukar vara några Mb större än vad som står på dem men det är då bara några få. En 800Mb cd kan kanske vara ca 810Mb men omöjligt mer. Och som jag uppfattade ceco så behöver han över 1 Gb. jacobz1 snackar om zip-skivor. Vad är det för något? Jag har bara hört talas om zip-disketter eller nåt liknande och de behöver särskillda diskettläsare så det bahöver troligtvis också zip-skivor med och då kan man väl lika gärna köpa dvd-brännare. Citera
Gäst henke37 Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Skrivet 19 Januari 2005 Det heter MiBi, kolla i vilken uppslagsbok som helst. 1 Mbi är en miljon bytes ,men 1 MiBi är 1024^2 bi. Citera
jacobz1 Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Skrivet 19 Januari 2005 (cloud @ 19/01-2005 14:22:18) Skivorna brukar vara några Mibi större än vad som står på dem. Kan du vara så snäll och inte använda påhittade ord som "Mibi" ? Jag misstänker att du menar Mb(megabyte) men jag kan inte vara helt säker förrän du använder det ordet istället för Mibi. Du har säkert helt rätt om att skivorna brukar vara några Mb större än vad som står på dem men det är då bara några få. En 800Mb cd kan kanske vara ca 810Mb men omöjligt mer. Och som jag uppfattade ceco så behöver han över 1 Gb. jacobz1 snackar om zip-skivor. Vad är det för något? Jag har bara hört talas om zip-disketter eller nåt liknande och de behöver särskillda diskettläsare så det bahöver troligtvis också zip-skivor med och då kan man väl lika gärna köpa dvd-brännare. dem e svåra att få tag i men det e faktiskt bättre att köpa en dvd-brännare :P Citera
jacobz1 Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Skrivet 19 Januari 2005 Det heter MiBi, kolla i vilken uppslagsbok som helst. 1 Mbi är en miljon bytes ,men 1 MiBi är 1024^2 bi. 1 mb är 1000 kb Citera
Simpsons Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Skrivet 19 Januari 2005 Det finns ju ej cd-r skivor som är över i gig Men dvd-r som du bränner med dvd-brännare är 4,7 gig Citera
jacobz1 Skrivet 20 Januari 2005 Rapport Skrivet 20 Januari 2005 Det finns ju ej cd-r skivor som är över i gig Men dvd-r som du bränner med dvd-brännare är 4,7 gig han har ju inte nån dvd-brännare <_< Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.