💬
Logga in
Fuska.se

Tycker Ni Det Är

74 svar · startad

tycker ni monarkin är bra.................jag tycker den suger jag menar dom i kunga familjen föddes i en familj som var kungar mm och vet ni vad dom gör med våra skattepengar dom åker till thailand och får ett par elefanter massa presenter dom gör ju inget för svenska befolkningen för tusan

Nivå 7 · Fuskare

Monarkin :huh:

Nivå 3 · Lärling Baron

Där är väll självklart att monarkin är bra, finns inga nackdelar. Sverige ska ha monarki!

Nivå 3 · Lärling

Kungen är dum i huvudet som får pengar för att åka runt o vinka. Han är helt inkompetent för sin uppgift. Kungen kan dra nåt gammalt över sej.

Fast å andra sidan, så vill jag nog inte heller ha en president som ska kosta en massa pengar med allting. Tror jag vill ha endast en "stadsminister".

Nivå 7 · Fuskare

håller nog med. ja menar vad har kungen gjort förutom att spendera skattepengar och säga dumma saker (som de om brunei tex.)

24 Jan 2005

Monarki.. Joo.. Visst håller med dig Jellyfish.. Vinka kan nästan alla göra.

Fast kungen är bra...

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Kungen är dum i huvudet som får pengar för att åka runt o vinka. Han är helt inkompetent för sin uppgift. Kungen kan dra nåt gammalt över sej.

Fast å andra sidan, så vill jag nog inte heller ha en president som ska kosta en massa pengar med allting. Tror jag vill ha endast en "stadsminister".

Kungen är en jävel på att vinka

men jag håller med Jelltfish

26 Jan 2005
Nivå 5 · Fuskare

Tycker att hela kungahuset ska bort och att Sverige ska skaffa president istället för vad gör kungen för nytta igentligen?

En president kan bestämma mer än vad kungen kan och dessutom så kan en president byttas att vart 4;e år

Nivå 11 · Veteranfuskare

Kungen är väl okej. Han ställer inte till med massa problem ?

Nivå 3 · Lärling

Men han kostar pengar. Som faen.

Nivå 4 · Lärling

allt det ni snackar om suger! f*n DIKTATUR är lösningen! eller typ monarki då kungen på riktigt bestämmer, altså inte bara vinkar... (plus han äger på vinka)

apoca är du lite dum i huvet diktatur vill du väl inte ha :huh: :huh: :huh:

28 Jan 2005
Nivå 7 · Fuskare

naej diktatur skulle nogm inte va kul....

men vi skiter i kungen och minskar på skatten lite istället

och ifall det behövs vinkas ställer jag gära upp för en tusing lr så

Nivå 4 · Lärling

jo, diktatur tycker jag att det ska vara, eftersom då slipper man allt j*vla jidder om olika sätt att styra landet...

Nivå 3 · Lärling

Kungen är en kvarleva av den tid då Sverige var en diktatur, ja enligt mej var sverige det när det var enväldiga kungar som styrde.

All diktatur ska bort, alltså ska kungafan o hans familj bort.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Så ni menar, om kungen får bestämma nåt, är det diktatur ?

29 Jan 2005

nej men förr i tiden var det han som bestämde. det ända jag menar är att han inte gör nåt för landet förutom att vinka och det kan ju ingen annan i sverige

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Så ni menar, om kungen får bestämma nåt, är det diktatur ?

Nej, men förr i tiden var kungen enväldig och han bestämde allt själv. Folket hade inget, eller mycket lite, att säga till om. Vår kung är en kvarleva av diktaturen, vi säger jämt att Sverige ska vara demokratiskt men var vi än tittar så ser man diktaturen.

Ut med allt vad diktaturen heter, d.v.s ut med Kungen.

30 Jan 2005
Nivå 4 · Lärling

om man tittar på alla (tror jag) komunist länder som funnits så har mer än 50% slutat som diktatur

31 Jan 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

Sveriges kung är faktiskt den statschef som har minst makt i hela världen......

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in