Hoppa till innehåll

Hur Mycket Får Man Älska Sitt Land?

Apoca

Rekommendera inlägg

Kanske någon som kan komma med ett klokt förslag till hur mycket man får älska sitt hemland och varför man inte ska få älska sitt land, vart går gränsen mellan rasism/nazism och patriot? eller är det tre olika namn på samma sak?

(för de som ej vet vad patriot är så är det en man/kvinna som skulle kunna bl.a. offra sitt liv för sitt hemland)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 136
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Finns ingen gräns på hur mycket man får älska sitt land.

Patriotism är det inget fel med...men gränsen mellan patriotism och rasism kan vara lite diffus ibland. Om de vill minska insläppet av invandrare för att de anser att det skadar Sverige, kan ju det misstolkas som rasism. Patrioter kan antagligen bli lite irriterade på sådana invandrare som t.ex inte vill lära sig språket, "stör" sig på att nationalsången spelas, att fanan är hissad eller de som kommer hit av fri vilja, men allt de talar om är hur Sverige är sämst.

Rasism är när man har ett hat emot en eller flera raser utan att ha någon speciell anledning. Drar alla över en kam och tror blint på sina fördomar. Rasism är det heller inget fel på, man får ju tycka som man själv vill. Bara de inte tar sina ideal, teorier osv och gör dem till verklighet.

Ja å nassar...de är ju bara allmänt iq-befriade.

Det är min bild av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Sverige klassas patrioter som rasister/nazister eftersom svenskar är så j*vla fega.

Man vågar inte sticka ut, man törs inte, man får inte för mamma.

Självklart får man älska sitt land hur mycket man vill bara det inte går till överdrift.

Invandrare i den stil som Jokinen tog upp tål jag inte.

Har de den attityden kan de lika gärna sticka tillbaka till sitt ursprungsland.

Invandrare som inte kan acceptera att Sverige inte är som deras ursprungsland tål jag inte heller.

Jag har inget emot invandrare så länge de kan acceptera våran livsstil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

typ sammafattar man allt det ni skrivit så har man kommit så nära min syn på det hela också.

men att nationalsången har tagits som en rasistisk sång tycker jag inte om, inte f*n blir jag arg när Muhammed kommer med sin BMW och spelar hejkonpejkon musik, men därimot så blir dom arga när dom hör folk som sjunger om, eller bara på svenska, och en av dom mest gea grejerna är nog också omvänd rasism, tycka så synd om invandrarna som möjligt, dom är lika bra och dåliga som vilka andra. men alla invandrare är inte så, bara en del av mängden, det är bara dom som fått för sig att sverige är nya turkiet/irak/afganistan/danmark

(antal flyktningar i danmark är mer än 30% av befolkningen :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så hatar man ju sitt land. Ja hatar den slicka-röv-för-USA-politiken som Sverige alltid sysslat med. Jag hatar att vi är med i EU, jag hatar att man måste stå upp när nationalsången spelas.

Jag hatar Sverige, dock så bir jag nog kvar här. Tycker ändå om Sverige på nåt vis, gillar mycket utav filket här. Och klimatet tycker jag bara kan vara skönt med lite grått ibland.

Patriotism är sjukt. Rasism är sjukt. Nasism är sjukt.

"Världen vore mycket bättre om man kunde älska sin granne istället för sitt fosterland"

-Losej

Redigerat av Jellyfish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...