Aoshi Skrivet 3 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2005 Är det nån som läser den hära underbara mangan? För dom som inte gör det här är handlingen: One Piece är skatten som Gold Roger lämnade efter sig när han dog, den största skatten någonsin som ligger i "Grand Line"*. Många pirater söker efter den, men hitills har ingen hittat den. Luffy är en ung pojke i en by, och ser upp till Shanks, den rödhårige och hans piratgäng. Shanks gillar Luffy också, men behandlar honom som ett barn hela tiden. Efter ca 10 år så ger sig Luffy ut på eget piratäventyr, och på vägen dit stöter han på många fientliga piratgäng som Buggys cirkusgäng och Arlongs fiskmän. Han samlar också på sig en hel del vänner, däribland svärdsmästaren Zoro, tjuven Nami, lögnaren Usopp, kocken Sanji, Läkaren Chopper och den mystiske Arkeologen Nico Robin........... * "Grand Line" heter "Storleden" i Svenska utgåvan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K.K. Slayer Skrivet 4 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2005 läser men har bara kommit till nr:12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fabian Skrivet 4 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2005 jag har läst Yugi-Oh och Naruto Uzumaki..och några till som jag inte kommer ihåg namnen på.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 4 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2005 (redigerat) I den svenska utgåvan heter huvudpersonen Ruffy. Vilket egentligen är korrekt. För när den engelska versionen översattes från japanska, så trodde dom att han hette Luffy, för när japaner säger R, så låter det som L. Så japanerna menade R, men sa L, vilket de engelska översättarna missuppfattade. Alltså heter han Ruffy. Så här ser han ut, förresten. Redigerat 4 Februari 2005 av kola king Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bonden Skrivet 12 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2005 jora... klart One Piece e bra... läser även gto, dragonball å en massa annat :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 12 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2005 Min brorsa köpte de 2 första volymerna idag, har bara hunnit läsa lite i första volymen. Men jag gillar den skarpt. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Offline Skrivet 13 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2005 har 1-11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Skrivet 17 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2005 har 23 st och e det bara jag som tycket att one piece e bättre än naruto, yu-gi-oh och DB??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Skrivet 17 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2005 har 23 st och e det bara jag som tycket att one piece e bättre än naruto, yu-gi-oh och DB??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.