Salzalada Skrivet 5 Februari 2005 Rapport Skrivet 5 Februari 2005 Hade tänkt att göra en avatar, men vart hittar jag en snygg text? Citera
Salzalada Skrivet 5 Februari 2005 Författare Rapport Skrivet 5 Februari 2005 Ingen som har lust att lära ut? Hur ska jag sätta dit texten och så? Det blir vitt i bakrund ju... :( Citera
KazeN Skrivet 6 Februari 2005 Rapport Skrivet 6 Februari 2005 Fonter (textstil) hittar du på www.dafont.com. Om du vill skriva text på din bild så väljer du Text tool (T) drar upp hur stor plats på bilden det får ta och skriver in texten. För att ändra färg med mera på texten högerklickar du på textlayern och väljer blending options. kryssa i lite vad du tycker är fint och ändra kanske lite inställningar så är det klart. Citera
Thierry Henry Skrivet 6 Februari 2005 Rapport Skrivet 6 Februari 2005 kazen har du gjort din ava själv?? den e rätt snygg.. ja har också gjort min själv.. Citera
Thierry Henry Skrivet 6 Februari 2005 Rapport Skrivet 6 Februari 2005 (redigerat) jag kan ett sätt att göra typ arial black ganska cool.. Först gör ett nytt lager sen skriver du det du vill... sen höger klickar du på textlagret och trycker på rastrera lager..sen trycker du på smeta ut lr bara R..Sen drar du ut kanterna på texten så att d ser ur ungefär så här... http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/michimantext.jpg(ursäkta för upplösningen) sen kan du gå in på lagerstilar/blandningsalternativ och gör lite inställningar där av egen smak... Redigerat 6 Februari 2005 av Thierry Henry Citera
Salzalada Skrivet 7 Februari 2005 Författare Rapport Skrivet 7 Februari 2005 Ok... =) Men när jag gör texten på mina bilder så blir det ganska suddigt... Man ser inte vad det står på avataren... Är det för att jag sparar det i JPG? För att det inte ska blir suddigt och för att jag ska kunna ha den på fuska.se, vilket filformat ska jag ha då? Citera
KazeN Skrivet 7 Februari 2005 Rapport Skrivet 7 Februari 2005 blir det suddigt? det var lustigt. för att lättare få det tydligt kan du ju alltid lägga till en 1px stroke runtom texten. .jpg eller .gif filer är väl bäst att använda. jpg har bättre kvalité men gif tar mindre plats. Citera
Salzalada Skrivet 7 Februari 2005 Författare Rapport Skrivet 7 Februari 2005 Men kolla på den avataren jag har nu! Den suger ju så hårt! Man ser ju knappt att det står Salzalada på den... Hur ska jag göra så att det blir tydligt att det står Salzalada?? Är inte så bra på Photoshop 7.0... Citera
KazeN Skrivet 7 Februari 2005 Rapport Skrivet 7 Februari 2005 Du använder väl text tool? Iallafall, gör det. Välj en tydlig font (t.ex. impact) det går att välja längst upp. nu har du förhoppningsvis en vit eller svart text där det står det du skrivit. längst ner till höger finns det en layer palette. leta efter ett stort T och din text ska stå bredvid där. högerklicka på denna layern (lager) och tryck på Blending options. Här kan du ställa in bland annat vilken färg texten ska ha, om det ska vara skugga bakom med mera. testa dig fram lite för att få ett snyggt resultat. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.