Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

tjabba!

+++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++

+++++ +++++

+++++ +++++

kontrollen hade den här formen har jag för mig. med ett styrkors och sedan ett antal knappar. men minns inte så bra.

Min kompis fick den som stjärn premie på jul tidningarna för många år sedan (8-10 tror jag). Tror det var innan PS kom till sverige. som beskrivning på premie pappret stod det att den skulle bli nästa generations tv-spel typ. Men vi såg aldrig röken av en sådan konsoll mer. för det gick inte att köpa spel till hans konsoll sedan.

Är nästan hundra på att det var en 32 bitars konsoll och spelen fanns på skiva precis som playstation fast den här kom tidigare tror jag. Ett amiga har jag för mig att det var, men vad för amiga?

Ett av dom två spelen var skit roligt. Man var typ små tomte nissar som grävde tunnlar och hittade guld mm. så fick man köpa enorma hissar, gräv maskiner mm.

Det spelet var skit kul men vet inte vad det heter heller.

Jag håller på att jaga killen som sedan köpte spelet av min kompis men jag tror inte han har kvar den:(

Någon som vet och eller kan ge länkar till sidan med bilder där jag kan finna den?

eller rent ut sagt vet vad det är för konsoll?

Skrivet (redigerat)

hmmm en fråga.....vars stoppade man i skiva ????

hmmm du kanske känner igen namnet:

Amiga 1000

Amiga 500

Amiga 2000

Amiga 2500

Amiga 2500UX

Amiga 3000

Amiga 500 Plus

Amiga 600 FD

Amiga 600 HD

Amiga 1500

Amiga 1200

Amiga 4000 030

Amiga 4000 040

Amiga CDTV Bild: Bild

Amiga CD32 Bild: Amiga bild....

eheh.bmp

Redigerat av Slumpen
Skrivet

HAHA!. Tack så hemskt mycket slumpen. Jag tror det är CD 32. Har du en sådan? Vet du vad den är värd? går det få tag i spel här i Sverige?

Tack/ freddy

PS hans kontroll såg inte riktigt ut så men det är sådan konsoll. :D

Skrivet

du måste nog skaffa det beganat....hmmm kolla HÄR

eller så kan nån gamal affär sälja det........om du har tur :)

ps. varsegod.... JAG ÄLSKAR att prata om och spela amiga \m/

• 2 veckor senare...
  • Skapa ny...