Gun Guy Skrivet 12 Februari 2005 Rapport Skrivet 12 Februari 2005 Jag har köpt alla magiska bönorna men har 2 kvar som jag inte har något ställe att plantera dom på. Här är dom jag har planterat: Vid zoras river, I försvuna skogen vid bron, I försvuna skogen på stigen till forest temple om man svänger vänster vid ett ställe, Vid ingången till DonDongos cave, Vid floden under gerudo forteks dit man moste flyga med hönan(under bron över floden), Den vid Lake Hylia, Den i kikiro forest, Och den i gravkyrkogården i kakariko byn. Och så vet jag att det finns en utanför sirit temple som jag inte kan ta nu men sen. alltså det är ett ställe som jag inte kan hitta där man ska plantera bönan. Så om du vet säg det.
Salzalada Skrivet 13 Februari 2005 Rapport Skrivet 13 Februari 2005 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 17.0 Magic Beans ______________________________________________________________________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Jo, dessa item fyller en ganska viktig roll i Ocarina of Tiem. Du kan endast köpa dem av den bleka mannen som sitter vid ett staket i Zora's River när du är barn. Den första bönan kostar 10 rupier, den andra 20 och så vidare. Den allra sista kostar hela 100 rupier så jag rekommenderar att du har den största plånboken (500) innan du försöker dig på det här. Som du förstår kan du endast köpa tio Magic Beans och som tur är finns det bara tio olika ställen att plantera dessa. Ställen där du kan plantera dem ser ut som ljusbruna, kvadratiska fläckar med ett litet hål i. Gå bara fram till dessa och plantera en böna. Detta kan du endast göra som barn och när du kommer tillbaka till plantan som vuxen kommer den vara en stor växtplattform som kan föra dig till svåråtkomliga plastser. I vissa buskar i små jordhålar kan du hitta Bugs (insekter). Förvara sådana i flaskor och släpp ut en över Magic Bean-jorden så kommer Gold Skulltulas krypa upp ur hålen på alla ställen utom i Zora's River. Nu följer alla platser där du kan hitta Magic Bean-jord. Death Mountain Trail Vid ingången till Dodongo's Cavern. Växten leder dig till hjärtbiten ovanför och fungerar som en genväg till övre delen av dödsberget. Death Mountain Crater När du lärt dig okarinavisan Bolero of Fire ska du som ung warpa dig hit och du kommer direkt se Magic Bean-jorden. Växten leder dig sedan till två hjärtbitar och den övre delen av kratern. Desert Colossus När du kan warpa dig till Desert Colossus i slutet av spelet kommer du hitta Magic Bean-jorden nära ingången till Spirit Temple. Leder dig till en hjärt- bit och Gold Skulltula. Gerudo Valley Nedanför vattenfallet. Använd en höna för att flyga ner dit eller hoppa från bron. Du finner jorden nära en Gerudo och en kossa. Leder dig till en hjärt- bit bakom vattenfallet. Graveyard (Kyrkogården) Söder om den västra gravraden. Leder dig till en hjärtbit i en låda. Hylia Lakeside Bredvid labratoriet. Leder dig till fiskedammen innan Water Temple och till taket av labratoriet för en hjärtbit. Kokiri Forest I nordöstra delen bakom affären. Växten leder dig bara till några rupier. Lost Woods Gå vänster två gånger och du kommer hitta jorden. Detta fungerar bara som en genväg till bron som leder till Hyrule Field. Gå höger, vänster, höger, vänster och vänster och du kommer till ett gräsigt området med ett ruttet träd och Magic Bean-jord. Växten leder dig till en Golden Skulltula på våningen ovanför. Zora's River Bredvid nissen som säljer bönorna. Leder till en hjärtbit. Här kan du inte få en Golden Skulltula. Hämtat från http://www.neoseeker.com/resourcelink.html...84287&rid=78265
Gun Guy Skrivet 13 Februari 2005 Författare Rapport Skrivet 13 Februari 2005 Tack för hjälpen nu kan jag bli vuxen utan att tro att jag misat en magic bean jord som jag kunde tagit. Det var den i kratern jag misat men Tack Tack. :D :lol:
Salzalada Skrivet 13 Februari 2005 Rapport Skrivet 13 Februari 2005 Hmm... Måste man plantera dom innan man blir vuxen? Det har jag missat... Aj då... Men kan man bli liten se'n igen?
Rekommendera inlägg