Hoppa till innehåll

Religion

Oden

Rekommendera inlägg

• Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

har insett en sak: kapitalismen måste krossas....

April April !! vad tar du mej för igentligen, trodde du kände mej vid detta laget :D

okej det var ett dåligt april skämt men jag kunde inte hålla mej..... :P

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men du kan ju svara på mina frågor. Hjärtat slår via nervimpusler från nervsystemet, små elektroniska signaler skickas till sinusknutan i hjärtat, så att det slår.

Det är knappast Gud som gör det.

Detta har jag stött på tidigare i debatt med kristna, att de drar sej ur när det blir för svårt alltså.

"Lalala - jag hör ingenting!"

Du menar att sinusknutan inte existerar alltså? Och att elektriska singnaler inte skickas? Fråga vilken biolog, anatom, NO-lärare eller vem f*n som helst, så får du se att det stämmer.

Det dom lär ut i skolan, förövrigt. Tror du alltså att hjärtat slår med hjälp av övernaturliga krafter? (Gud)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Spirtual

För det första: slappna av...

Jag tror att det existerar men att det inte bara kan skicka signaler och sån't av sig själv. Att Gud ger "livet" som jag sagt många gånger.

"Gud" existerar inte. Vissa männsikor tror att han gör det, vissa tror inte.

O du, vad annars har man nerver till om de inte ska skicka signaler till hjärnan.

T.ex. om du skrapar upp knät så skickar nerverna signaler till hjärnan om att det gör ont

Kroppen består av en massa olika celler som samarbetar för att systemet ska fungera. D.v.s. en sammansättning av olika celler bildar en organism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...