Hoppa till innehåll

Religion


Oden

Rekommendera inlägg

Följa med honom = Göra hans vilja, Guds vilja är i stort sett att vara en god människa. Inga konstiga regler. Självklart för att det ska bli en bra värld. Vem vill hellre leva i denna onda världen...?

Men de som går iväg och är tjurskalliga, tänker "Jag klara mig utan nån Gud" och inte är tacksamma för att Gud skapat oss ska inte få samma resulatat. Rättvist.

 

Det är Guds regler. Det är hans regler man måste följa, annars går det åt h*lvete. Med alla skeptiker osv. Han är en diktator. Om han finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Zdravo: jag vet att man inte kommer dit om man inte tror

 

Guggo: Jag lär komma dit, jag är kristen tror på gud och lyder det mesta av bibeln

 

Jelly: Vadå diktator, det kanske man kan säga, jag föredrar Skapare, Herre eller liknande. Men det är klart han bestämmer han skapade allt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xade: HAHAHA !! skulle du följa vad som står i bibeln, jag trodde det stog att man skulle visa medmäsklighet och vara snäll osv sen har vi ju din lista på olagligheter som du gjort ( den finns i tråden olagligheter i allmänt forumet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att påstå att gud är demokrat är ungefär som att påstå att en banan är ett äpple.

Dessutom så vill han inte att vi ska vara smarta, det var först när Adam och Eva åt av kunskapens träd som dom blev utslängda ut eden. Dom kunde ha levt där och bara varit dumma och varit tysta.

"Var en dum jävel så kommer du till himlen"

-Frank Zappa (se hela citatet i citat-tråden här i Debatt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han vill att vi ska vara smarta, det är därför han skapde en hjärna till oss. Eva och Adam gjorde fel. Trädet fanns för att man skulle ha ett val. Gud vill inte ha några robotar som gör hans vilja för att de är programerade till det. Han vill att de ska göra det av kärlek.

T.e.x. du blir mycket gladare om en som har ett val säger till dig t.e.x.: "Du är bra på fotboll " än om en robot som är programerad till det säger det.

 

Så fort dom åt av kunskapens träd, så blev dom utslängda och var inte önskvärda. Så fort dom började förstå. Kristendomen är en anti-intellektuell religion.

Men, Adam och Eva är ju dock bara båg, hoppas ingen jävel tror att dom ens har funnits (eller att dom såg ut som oss), för då är man redigt befriad från hjärnan.

Du får gärna kommentera Frank Zappas citat som jag skrev i citat-tråden, som mina argument liet är grundade på.

Redigerat av Jellyfish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xade: HAHAHA !! skulle du följa vad som står i bibeln, jag trodde det stog att man skulle visa medmäsklighet och vara snäll osv sen har vi ju din lista på olagligheter som du gjort ( den finns i tråden olagligheter i allmänt forumet

 

det var ett tag sen, det hindrar nog inte en plats i himlen ... däremot gör icketroende det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jellyfish: Ja, för att det gjorde fel.  Gud hade sagt till de att de INTE skulle äta av trädet, med de brydde sig inte. De var stolta, de skulle veta bäst. De var som bäbisar, "Jag kan, jag kan!" trots att Gud hade sagt till de... De visste vad det innebar...

 

Nej, det har inte att göra med att vara dum angående Frank Zappas citat, det handlar om att visa respekt för den som kan och vet, att inte vara tjurskalliga och inte göra sin egen vilja bara för att "kunna själv".

 

Javisst, dom följde inte Guds regler och ord, och då gick det åt h*lvete. Det är ju själva beskrivningen på diktatur.

Hade dom bara fortsatt varit dumma, och inte sagt så mycket o hållt käft, hade det gått bra. När dom gjorde en liten grej dom inte fick - adjöss. Gud är en megadiktator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...