💬
Logga in
Fuska.se

Vad Tycker Ni Om Reklam

102 svar · startad

↗ till inlägget

jo, det är därför jag inte tittar på 4an, den kanalen vissar allt som dom andra visar, fast typ 3 år efter dom andra...

Men det är ju bra om man missade något för 3 år sedan.

23 Jun 2005

4:an och Ztv har kortaste reklamerna enligt mig. Hatar alla tandkräm reklamerna o.s.v.

Men jag bryr mig inte om Kanal 4 5 kollar bara på ZTV MTV om jag vill lyssna på musik eller se PIMP my ride

Kanal 3 hmm kollar på det ibland när det är simpson.

16 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling

Men så sluta klaga! Om det inte fanns reklam så

skulle tv:tittande bli mycket roligare! Om vem vill det egentligen?

Men allvarligt. Vissa problembarn kan bli helt fixerade vid fantasy

filmer och liknande. Så för dom så är väl tv-reklam det enda som

räddar dom från att tappa verklighetskänslan totalt.

Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator

All reklam är dålig... jag hatar reklamer som driver med kristendomen, reklam som är feministiskt och jämnställd (tex där tjejer gör saker killar brukar göra) och reklamer där de som gör reklamen är ruttna skådespelare...

17 Feb 2006
↗ till inlägget

All reklam är dålig... jag hatar reklamer som driver med kristendomen, reklam som är feministiskt och jämnställd (tex där tjejer gör saker killar brukar göra) och reklamer där de som gör reklamen är ruttna skådespelare...

Glöm inte bort tv-shop deras reklamer måste vara det uslaste som finns. Ganska kul att kolla på ändå för att det är så fult :P

Vissa reklamer kan nog vara intressanta men jag hatar det främst av allt om man ser på en bra film och så 15 minuter av den filmen så blir det reklam. Sitta och vänta.

En sak är väl bra att man har Canal + kanalerna eller Tv1000 kanalerna. Ingen reklam och man kan bara sitta där. Men samtidigt stör det mig att tv4, tv3 & kanal 5 har sådana irriterande reklam inslag.

Nivå 0 · Nykomling

Reklam är roligt ibland och rätt bra också.

Exempel på bra och rolig reklam http://www.break.com/movies/weresinking.html

20 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling
Jag tycker all reklam är för jävlig, den dyker upp hela tiden, jag sitter hällre framför datorn än ser på tv eftersom jag har gett upp om att få se på ett programm i lugn och ro.
Nivå 0 · Nykomling

Reklam är nâgot som är det sämsta med Television! Vilken skam tex TV4, Om man kollar pâ en bra film .... kommer Reklam monstret och ruinerar TVn.

Nivå 0 · Nykomling

Jag gillar inte reklam så värst mycket och speciellt inte när man ser på en bra film.

Nivå 0 · Nykomling Karamellkungen

Jag gillar inte reklam oftast är bara reklamen i vägen. När det är reklam på teven blir jag förbannad. Jag vill ju se på mina program och inte någon förbaskad reklam om något schampo som är det "bästa" genom tiderna och tar bort det och det. På reklamen på tv framställs många varor som bättre än vad de egentligen är och det tycker jag är fel.

Reklam = Nej.

21 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling
Men absolut värsta sortens reklam måste ju vara alla sorters Tv-shop som finns. Alla produkter dom visar upp är det bästa av den sorten och den kan göra under. Det är ju så löjligt.
Nivå 0 · Nykomling Karamellkungen
↗ till inlägget

Men absolut värsta sortens reklam måste ju vara alla sorters Tv-shop som finns. Alla produkter dom visar upp är det bästa av den sorten och den kan göra under. Det är ju så löjligt. 

Precis. De bästa reklamerna är när de säger att någon skiva har släppts och sådana reklamer som man inte blir lurad av.

22 Feb 2006

90% av all reklam är ren skit!

Nivå 0 · Nykomling

mm håler jag med om ^^

Men dom drygaste av dom e nog....smink,shampo,nya hårfärger och sånt tjoffs det e ju så dåååååligt :P

Men kom igen nu va. Vem gillar inte Synsam Reklamen? ICA reklamen?

Gillade också Poolia reklamen.

Men reklam kan vara underhållande men samtidigt stör den. ^^

Nivå 0 · Nykomling
ICA reklamen var okej i början, men den blir bara tråkigare och tråkigare för varje gång. Synsam och Poolia...Yurk!

Jaja... Smaken är som baken, inte sant?

Men vissa reklamer kan vara ganska häftig och ovanlig. Såg en reklam där det var lite 'kaos' i New York. Bilar brinde och gled uppochner längs gatorna. Flesta liftade med Helikopter för att komma till jobbet.

En motorcykelist kör in i ett fik och lämnar ett brev och bryr sig inte om den skadan han gjort. Sedan plötsligt handlar det om något företag som säljer aktier eller något sådant. Det ska vara underhållande reklam. Inte som de vanliga hud- & hårprodukter reklamerna.

23 Feb 2006

Gillar inte reklam, speciellt när det är mitt i ett bra program..Då är det riktigt surt..

24 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jaja... Smaken är som baken, inte sant?

Men vissa reklamer kan vara ganska häftig och ovanlig. Såg en reklam där det var lite 'kaos' i New York. Bilar brinde och gled uppochner längs gatorna. Flesta liftade med Helikopter för att komma till jobbet.

En motorcykelist kör in i ett fik och lämnar ett brev och bryr sig inte om den skadan han gjort. Sedan plötsligt handlar det om något företag som säljer aktier eller något sådant. Det ska vara underhållande reklam. Inte som de vanliga hud- & hårprodukter reklamerna.

hmm.... Du vet.... Sånt kallas för artiklar och nyheter... Reklam är mest för att få saker och ting sålda...

Tycker själv det är väldigt tråkigt att göra reklam... :cry:

EDIT: sry Rowyn, missade poängen med ditt inlägg... läste det fel...

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in