Salzalada Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 (redigerat) Hur ska jag göra när jag ska göra en animering i Adobe Photoshop 7.0 och Image Ready 7.0? Jag har kollat i Hjälpavsnittet för programmet, men de skriver så konstigt... Redigerat 5 Mars 2005 av Salzalada Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 2 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Sorry för dubbel, men hur gör man??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 (redigerat) är inte helt säker på hur du menar, men om du vill göre en giffel, gif animation, så får du använda Image Ready. det följer med photoshop, du kan komma till programmet med knappen "jump to image ready" nästan längst ner på verktygsfältet. det är tyvärr ett ganska knepigt program, men det funkar. för avancerade animationer bör du nog använda Adobe Live Motion eller Flash MX. men Image Ready är nog ett av världens mest avancerade program för gifflar. Redigerat 2 Mars 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 2 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Jag ska använda Image Ready, råkade skriva fel, och göra en animering där en person går.... Hur ska jag göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 3 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2005 kan man ladda ner pohto shop 0.7 på nätet eller sk a man köpa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 3 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2005 Man måste köpa det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 5 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 Ledsen för dubbel, men kan någon hjälpa mig??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 det är ett väldigt knixigt program; men det finns en lösning! eller rättare sagt tre: 1. Öppna en giffel som du har, med Image ready, och redigera den. spara sedan som en annan giffel. 2. Lär dig Image ready, vilket är lättare sagt än gjort, kan själv bara det mest grundläggande. 3. Det som jag brukar göra: skapa bilderna på gubben i photoshop, och spara dem som separata filer i en och samma mapp i rätt nummerordning. gå sedan in i Image ready och välj File>Import>Folder as frames (har själv engelsk version, har du svensk får du översätta själv). sedan kan du i fönstret Animation se varje bild som miniatyr. där kan du ställa in om animationen ska loopas, tid mellan bilderna mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 5 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 Åh, Tack! Nu vet jag hur jag ska göra...=) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.