Hoppa till innehåll

World Of Warcraft


Luffrasmus
 Dela

Rekommendera inlägg

Hittade en recension.

Nu har jag suttit inlåst hela helgen och lirat World of warcraft och halsat jolt-kola, och jag kan inte annat än konstatera att det varit värt det. Under den här tiden har jag varit i åtta länder, dödat 2 drakar, träffat nya vänner och mycket mycket mer som skulle ta flera sidor att skriva om. Det går inte att förneka att det är ett av tidernas största spel-projekt och det rätta ordet för spelet skulle vara massivt eller kolossalt.

 

Du börjar spelet med att göra din karaktär och du kan välja mellan 8 olika raser som involverar alver, dvärgar och orcher. En sak som blizzard kunde gjort bättre skulle vara karakärsskapandet, då det bara finns en fåtal olika ansikten att välja på, och man möter ofta spelare i spelet som ser nästan exakt på pricken ut som sig själv, och hur kul är det egentligen. MItt alger ego i världen blev en dvärgjägare som jag sedan tränat upp ett husdjur till. Just jägarna är ett perfekt alternativ och man vill spela ensam, fast när man kommer upp till de högre nivåerna så tvingas man gå upp i grupper för att överleva.

 

Spelet har gjort ett stort framsteg inom MMORPG genren, och det lever verkligen upp till ordet som betyder Massively Multiplayer Online Role-Playing Game och det märks att det är stort och jag har inte ens upptäckt en fjärde-del av världen så min resa har bara börjat. Varitationen på de olika länderna är väldigt stor, det skiftar mellan de dundrande smedjorna i Ironforge till de häpnandsväckadne djunglerna i väst osv. Jag skulle nog kunna säga att mijöerna är spelets starka sida och jag har aldrig någongsin i ett spel skådat så storslagna miljöjer, aldrig nåongsin. Men det är så klart inte bara mijöerna som är bra i World of warcraft utan det mesta lever upp över förväntningarna som ljudet och den stilrena och teckande grafiken. Att uppleva spelet med ett 5.1 system och en dundrande bas är ett måste, om man vill få ut det mesta av spelet. Dialogen är mycket välskriven och känns inte för överdriven som den brukar göra i en del spel och rösterna är faksitkt riktig härliga att lyssna på. Dvärgarna låter som arga skottar, trollen med sin indian "dialekt" och alvernas klara och tydliga språk. Det har vart en del disskution om spelets grafik, någon har sagt att den är slarvigt gjord och andra tycket den är ett stilrent mästerverk. Jag håller absolut med den sistnämda, visst grafiken har inte lika hög standard som Everquest 2 men världen känns mer levande och detaljerad. Jag tycker spelet har samma koncept som Counter-strike, nämligen att alla ska kunna spela det, oavsett vilken dator man har. World of Warcraft kräver inget monster för att flyta på bra utan det räcker med en pentium 3 ,1.2 ghz och 256 mb ram minne. Jag har inte upplevt några större grafikproblem under spelandet bara i de större städerna där det samlas mycket spelare.

 

Nu så blir det väl tillbaka till data-stolen och slösa bort ytterligar en helg på spelet och springa ner till macken och köpa mer jolt kola, det kommer behövas...

 

Och källan är?

 

Jaja, det är värt pengarna. Älskar du kanske MMORPG's så måste du bara köpa det!

 

EDIT:

A_2004 har du änns spelat WoW? <_<

Redigerat av ║╔╗║╔╗║╔╗║
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har spelat skit många online spel så nämn det ens inte jag har kört WoW skitr mycke tills jag hittade EverQuest2. 1 problem ee ju bara att man måste ha en monster dator. Men då får man väll skita i WoW i nåt år så får man nog endel pengar till data delar så LOL på alla som spelar WOW bara små barn kan tycka det ee roligt om man inte ee skvatt galen :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har spelat skit många online spel så nämn det ens inte jag har kört WoW skitr mycke tills jag hittade EverQuest2. 1 problem ee ju bara att man måste ha en monster dator. Men då får man väll skita i WoW i nåt år så får man nog endel pengar till data delar så LOL på alla som spelar WOW bara små barn kan tycka det ee roligt om man inte ee skvatt galen :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...