💬
Logga in
Fuska.se

Hårdare Straff

51 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag tycker att det borde vara hårdare straff för folk under 18 oxå!

Här där jag bor var det två killar (ingen aning hur gamla dom är, men under 18) Som tände på en lada på 4h gården (för er som inte vet så är det som en bondgård som har mycket med djur)

Först brann det på Lördagen i höskullen, det var en mindre brand så den gick att släcka. Sedan i onsdags förra veckan tände dom på igen och den här gången brann hella ladan ner, tre geter, ca 30 kaniner, och sju marsvin fick sätta livet till bara för att ett par små pojkar ville ha kul.

Om nu polisen får tag i dem så får dom inte livstidsfängelse som en mördare borde får utan troligen blir dom skickade till ett behandlingshem och så får dom betala tillbaka en viss summa pengar.

men det tycker inte jag e ett straff, djur är ju oxå liv inget som finns här på jorden för att vi människor ska kunna använda dom hur som helst.

Och även om pojkarna var unga så var dom ju fullt medvetna om vad det var dom gjorde!

Att göra det tar många som en rolig grej men jag bara säger en sak:

Massmördare!

Jag tar det minst lika allvart som om det var människor.

22 Mar 2005
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Ja,men de som uppför sig väl inne i fängelsena  ska få d lite bättre! Men jag tycker att om en Invandrare mördar ska han UT!

Ja om en invandrare mördar ska han ut, men han ska ut död då!

Nivå 6 · Fuskare

Jag vill inte göra någon besviken men polisen fick tag i de j*vlarna som gjorde det och släppte dem sedan för att det fanns för lite bevis och sånt. :angry:

28 Mar 2005
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Neger betyder Slav. Svenne är inte mer än ett slanguttryck för svensk.

Svenne är ett skällsord för svensk samma som blatte är skällsord för utlänning

Jag tycker att man bygger ett par Alcatraz i Norrland och slänger in dom på vatten och bröd. Det ska inte vara så här j*vla slappt rättssystem i sverige. Och det finns ju en andledning till varför det heter Livstidsstraff. att man ska sitta inne hela sitt liv och inte några futtiga 20 år

Nivå 3 · Lärling Baron
Trådstartare #25

Kan inte mer än hålla med ovanstånde.

29 Mar 2005

Jupp livstids straff ska ju betyda hela livet tills man dör....

Vissa borde också få dödsstraff!

1 Apr 2005

Ni har väl hört på Nyheterna att alla som e utomlänningar och mördar eller gör brott i Sverige ska åka till sitt hemland?Dom som e mindre än 18 år borde liksom inte åka i fängelse precis.....

Nivå 3 · Lärling

Neger kommer från ordet "Negro" som betyder svart.

Nivå 12 · Mästerfuskare

just nu betyder livstid mer på obestämd tid

9 Apr 2005
↗ till inlägget

Ni har väl hört på Nyheterna att alla som e utomlänningar och mördar eller gör brott i Sverige ska åka till sitt hemland?Dom som e mindre än 18 år borde liksom inte åka i fängelse precis.....

Helt rätt släng ut dem, men skjut dem först!

utlänningar under 18 ska inte vara nån skillnad

10 Apr 2005
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Nämen ser man på... ännu ett litet inslag av rasism från vår Xade <_< ?

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Xade, brukar vara full av såna-.......

jag är inte rasist men jag tycker inte utlänningar ska komma hit och bråka, de ska vara tacksamma mot sverige och lyda lagen!

13 Apr 2005

Det borde komma fler utlänningar till Sverige så att framtidens arbetskraftsbrist kan lösas.

Senast ändrad:

14 Apr 2005

är du dum eller? araberna ska ut ur landet inte in

Nivå 3 · Lärling

Du ska ut.

nej utlänningar, kommunister och homon ska ut

Nivå 6 · Fuskare

Har aldrig haft något i mot utlänningar men kommer dom hit och bråkar så kan dom åka hem igen och bråka där. Sverige är inget stort dagis för hela världens befolkning. Utan dom som kommer hit får lära sig att leva efter våra regler och prensiper (hemsk på stavning)

Nivå 12 · Mästerfuskare

principer..... och ja du har helt rätt.....

19 Apr 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

jag är inte rasist men jag tycker inte utlänningar ska komma hit och bråka, de ska vara tacksamma mot sverige och lyda lagen!

Gör det själv. Skjöt lagen. Vi har allt fått ta del av ditt smaskiga brottsregister i en annan tråd.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in