↗ till inläggetAtt göra det tar många som en rolig grej men jag bara säger en sak:Jag tycker att det borde vara hårdare straff för folk under 18 oxå!
Här där jag bor var det två killar (ingen aning hur gamla dom är, men under 18) Som tände på en lada på 4h gården (för er som inte vet så är det som en bondgård som har mycket med djur)
Först brann det på Lördagen i höskullen, det var en mindre brand så den gick att släcka. Sedan i onsdags förra veckan tände dom på igen och den här gången brann hella ladan ner, tre geter, ca 30 kaniner, och sju marsvin fick sätta livet till bara för att ett par små pojkar ville ha kul.
Om nu polisen får tag i dem så får dom inte livstidsfängelse som en mördare borde får utan troligen blir dom skickade till ett behandlingshem och så får dom betala tillbaka en viss summa pengar.
men det tycker inte jag e ett straff, djur är ju oxå liv inget som finns här på jorden för att vi människor ska kunna använda dom hur som helst.
Och även om pojkarna var unga så var dom ju fullt medvetna om vad det var dom gjorde!
Massmördare!
Jag tar det minst lika allvart som om det var människor.