Gäst Tomatketchup Skrivet 21 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2005 Vad jag vet finns inga serier där Kalle är i Sverige, bara om man räknar översättarnas del i det hela. Ta gamla Vilse i Anderna där de ändrade hela handlingen genom att byta ut sydstataren till en svensk. Hall of Fame? Har alla... VA???JAg har läst en serie när han e i Norge & Finland!Vad e det som e så fel egentligen med Sverige? :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 27 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2005 *väcker tråd* Ok,kanske det inte finns så mycket äventyr i Sverige,men ändå.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomi Skrivet 29 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2005 en gång var han ju i finland och spelade hockey Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LiQuiDe Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 jag tycker kalle anka rockar fett jag brukar gå in i toan me dom o va inne i timmar vilken är eran gammlaste nummer ? mitt e n 12 pocket alltså jag prenumenerar på pocket och köper kalle anka och co nån gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 Äldsta? Vet inte hur det står till med Kalle Anka & Co., men pappsen har pocket nr 2, tror han har ettan också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Chihuahua: är dom i bra skick? Isåfall hör dom ju hemma på museum :P. Ärligt talat, jag blir riktigt avis på dig och din far =). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Men en gång sa Farbror Joakim att han hade sålt renar i Lappland,det var i samma serie som i Finlands serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Självklart är det Lappland. Som i Avskyvärd-serierna, där "sydstataren" byttes ut mot "svensken". För att inte göra alla småbarn förvirrade (det är inte bara vi som läser serier...) så måste de ha det i Sverige för deras skull. Och var i Sverige kan man sälja renar? Jo, Lappland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 13 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2005 Jag gillar Kalle Anka serierna och jag läser Kalle Ankas PocketS! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.