Hoppa till innehåll

Sm-slutspel


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Vilka lag tror ni går till final samt vilket vinner..... jag tror stenhårty på Fröööölunda.....

 

EDIT # 21: Jag ändrade rubriken till en grammatiskt korrekt. SM-slutspel låter så mycket bättre än Slut spel. :P

Redigerat av # 21
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Spirtual

Frölunda - Färjestad i final

 

Semifinalerna slutar så här

 

Djurgården - Frölunda 0-4 lr 1-4 i matcher

 

Södertälje - Färjestad 1 -4 i matcher

 

Finalen slutar:

Färjestad - Frölunda 2-4 i matcher

Redigerat av Spirtual
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<_< Hmm det är nog mycket möjligt att Frölunda och Färjestad går till final, men om nu det blir så kan jag säga med 100 % säkerhet att färjestad lär få jobba om dom ska kunna ta Frölunda. Dom är rugigt starka i år, men det skulle vara trevligt om Södertälje gick till final dom är inte så dåliga dom heller ;) . Men kan ju alltid hoppas att det blir Djurgården, men chansen är nog väldigt liten :huh: , Får se vad det lutar ikväll :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<_< Hmm det är nog mycket möjligt att Frölunda och Färjestad går till final, men om nu det blir så kan jag säga med 100 % säkerhet att färjestad lär få jobba om dom ska kunna ta Frölunda. Dom är rugigt starka i år, men det skulle vara trevligt om Södertälje gick till final dom är inte så dåliga dom heller ;) . Men kan ju alltid hoppas att det blir Djurgården, men chansen är nog väldigt liten :huh: , Får se vad det lutar ikväll  :visslar:

 

Men det beror ju mycket av Ratislav Stana att Sötertälje Är i semifinal mot Färjestad

Ratislav Stana mot spela super bra nu, för att SSK ska ha en chans att spöa FBK

Men Jose Theodore är ju en Grymt bra målvakt också, men FBK har bättre spelare än SSK

Men i årets Elitserie är det ju Målvkterna som gör så lagen kommer långt(Iaf dom flesta lagen)

 

Men vilka tycker ni ska gå upp i Elitserien?

Tycker själv SAIK, sen spellar det ingen roll vilket annat lag

Men jag bor ju i Skellefteå så det är bara dom jag vill som ska upp i Elitserien

 

ps. är inte så duktig på att stava namn har säkert skrivit fel.ds

Redigerat av Trollungen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frölunda & Färjestad är ju de två troliga finallagen.

Jag är övertygad om att Frölunda kommer att ta hem den serien med 4-1 i matcher.

FBK kommer att få spela på tok för mycket i BP.

VFIHC kommer att utnyttja PP-chanserna.

FBK spelar tufft, på gränsen till fult medan VFIHC har enormt många mycket skickliga spelare.

Fjolårets poängkung Magnus Kahnberg spelar i fjärdekedjan.

Det säger ganska mycket om Frölundas kvalitet.

 

Trollungen:

Samma med grammatiken ser jag. ;)

Men men.

Jag förstår bara jag tar mig tid att läsa. ;)

 

Dessutom är jag nästan helt säker på att SAIK missar Elitserien.

De har inga nerver alls.

Det enda som talar för SAIK är att varken media eller fansen hypat de som klara för Elitserien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa! bra PCH nu har v 15 medlemmar tycker ni det räcker med det?

 

Det är ett bra slutspel i år många vassa skyttar i alla lagen tex Marcel jenni ,Niklas anderson det var några men det är många andra vassa med.I målvaktsrollerna är nog dom bästa Henke lundqvist, Rastislav stana, Jose theodore, Min favorit målvakt är i alla fall Rastislav stana han är en mycket stabil målvakt som har gjort många snygga avgörande räddningar.

 

En liten genomgång av lagen enligt mej själv.

 

 

Frölunda: Mångas favoriter är som sagt Frölunda och dom har den starkaste truppen och bästa målvakten Henke lundqvist men han är inte min favorit. Jag tror dom tar SM-guld i år om inte Djurgården kommer i formtopp nu dom sista matcherna.

 

FBK: FBK har en stabil trupp många poängvassa spelare och bra backar tex bjässen Zdeno chara.Om inte Frölunda tar SM-guld då kan FBK eller Dif vinna Sm-guld.

 

Södertelje:Många trodde inte dom skulle nå så långt förutom jag :) För jag har hållt på Södertelje,Luleå,Timrå,Fast nu är det bara SSK kvar så då hejar jag på dom, Och en av dom största själen till det är dom stabila målvakt Rastislav stana han har gjort många snygga räddningar som har lett SSK så långt som dom är nu men synd att dom inte hade det flyttet i grundserien.

 

Durgården: Jag har hejat lite grann på dom för dom har ju en stjärna i målet och hans namn är Jose theodore han har kommit i en lysande form på sista matcherna om du inte såg honom mot frölunda ber jag dig göra det han får en 10 på skala 1-10.

 

Men frölunda är tippade på ta hem det i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Spirtual

Jag sgå båda matcherna igår..På en bar som visade matcherna på storbildstv..

 

Mycket jämt i båda matcherna..

 

SSK - FBK: Mycket jämn match. SSK hade många bra chanser men sköt för det mesta rakt på Gerber eller utanför. FBK fick in ett mål i andra perioden efter att Zdeno Chara petat in pucken

 

 

DIF - VF: Lika jämnt som i det två tidigare drabbningarna mellan Göteborg och Stockholm. Frölunda gjorde ett snyggt "mellan benen mål" på Jose Theodore med dryga 15 sekunder vkar av matchen. Målskytt: Magnus Kahnberg

 

Resultat Semifinal 3:7 :

 

SSK - FBK 0-1

DIF - VF 0-1

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...