Hoppa till innehåll

Ssbm Home-run-contest


Rulz
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 397
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

För alla som undrar vad "Bat-Drop" är så:

Ta bat, hopp tryck Z för att släppa det sen en Spike-Attack oftast ner A, då ska du oftast luta spaken ner inte smasha för då faller du bara till marken och sandsäcken flyger iväg. Om du vill göra ännu snabbare trycker du L / R när du landar (då fastnar du inte i marken lika länge) sen Hopp, två gånger Z, första gången för ta upp sen andra för släppa sen Spike L/R.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Hur gör man för att slå långt med C. Falcon?

Jag får mycket % i skada men vilken attack ska man andvända för att den ska flyga långt? Falcon Punsh är inte så bra och slagträet går ju inte.

 

Jag slog över 300 med honom första gången jag använde Falcon Punch. Hur gör ni med Link, Young Link och Marth? Har dåliga resultat med de.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roy är den enda som funkar

 

Nja, det funkar tyvärr med alla gubbar. Dock så är vissa bättre än andra. Med Marth gör jag iaf hopp + A-ner hela tiden. Med Link gör jag bara A-uppåt (Inte smashattacken). Med Young Link gör jag nog samma sak... Borde prova Boomerangen eller nåt... Vet inte... Hur gör ni?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roy är den enda som funkar

 

Nej, jag har bara runt 260-270 med dessa gubbar... Menar du att man ska kasta upp säcken och när säcken landar göra B-uppåt? I sånna fall så kan man göra en starkare första-attack... T ex Hopp + a-ner först. Sedan göra Spin Attack eller kasta upp säcken och sedan Spin Attack. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...