Hoppa till innehåll

Kingdom Herts

Rekommendera inlägg

Jag behöver hjälp med Kingdom Herts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har fastnat i Ariel världen(alltså i undervatten världen)och kan du svara

hur jag ska jag göra för att klara av hela världen?

skicka ett medelande om du kan svaret hur man gör!

mvh/GameNerd-94

:student:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behöver hjälp med Kingdom Herts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har fastnat i Ariel världen(alltså i undervatten världen)och kan du svara

hur jag ska jag göra för att klara av hela världen?

skicka ett medelande om du kan svaret hur man gör!

mvh/GameNerd-94   

:student:

Vart i Världen har du fastnat?? Jag kan hjälpa dig om du e lite mer specefik. :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Det var ett bra tag sen jag spelade den där banan, men om jag minns rätt ska du först efter du kommit dit efter filmklippet följa sebastians instruktioner och leta efter blunder i rummet. Simma fram till honom och slå hela tiden. Efteråt kommer din första strid med några manetliknande heartless. Efter striden slår du på den jättelika musslan och hittar en sparpunkt. Spara. Efteråt kan du simma ut ur rummet och sedan följer du bara den vägen som treuddarna på väggarna visar tills du kommer fram till Tritons palatts. Efter ett filmklipp går du ner till jättemusslan som ligger bredvid Tritons tron. Slå på den och du hittar en ny sparpunkt. Spara. Efteråt simmar du bara tillbaks samma väg du kom tills Ariel säger att hon vill visa dig någonting. I området du är i nu finns det en grotta som är blokerad med en sten. Gå dock inte dit förrän du dödat alla heartless i närheten. När du kommit in kommer ett filmklipp uppspelas, därefter genomsöker du alla hyllorna på de saker som är nyttiga för dig. Bl.a. ska det finnas en saknad sida till nalle puh-världen. När du är klar simmar du ut, döda alla nya heartless och när du försäkrat dig om att det inte finns några kvar i området letar du upp delfinen som simmar där och kommer tillräckligt nära den för att det i menyn ska visa sig att du kan gripa tag i dess fena. Efter att du hållt den ett tag släpper du den. När delfinen inte längre syns där åker du tillbaka till rummet du först kom till innan ariels rum där den här världen började. Döda alla heartless där och när du är helt säker på att alla är döda letar du upp delfinen som nu har dykt upp här istället. Nu tar du tag i den och släpper den inte. Den kommer simma emot den stora strömmen och släppa av dig framför en ny grotta. Gå in. Härinne kommer du antingen hitta vanliga heartless eller också en stor haj som är lite väl närgången. När alla fiender är döda simmar du in i det största vraket i mitten och öppnar alla kistor. Den viktigaste kistan här som du måste få med dig innehåller en sorts silvrig treudd. Simma tillbaka till Ariels grotta efteråt. Efter en filmsekvens åker du, om jag minns rätt tillbaka till Tritons palatts. Tritons treudd kommer konstateras som stulen. När detta har hänt åker du tillbaka till skeppsvraket på samma sätt som innan. Nu går du längs sidorna och undersöker de mindre vraken. Vid ett vrak efter en mindre båt som stödjer sig mott väggen kommer du märka att det finns något där du kan ta "lock on" på. Sebastian som nu är med dig kommer undersöka det. En ny grotta kommer visa sig. Simma in och du kommer till Ursulas grotta. Här kommer vägen dela sig. Simma först till höger hela tiden tills du kommer till en jättemussla. Slå på den och spara. Se till att spapla på did en massa elixir på både dig och dina kompanjoner nu, för nu kommer du verkligen behöva magi. Simma tillbaka och ta den anda vägen nu och simma in. Du kommer till slut till ett rum där ett filmklipp kommer visas. Efter komer du få en tuff strid med Ursula.

Boss: Ursula

Hon kommer spinna runt överallt för att skada dig in början, och du kan n så länge inte skada henne. Sikta dig därför in i den kokande grytan i mitten. ta "lock on" på grytan och kasta magi på den ända till den exploderar. Ursula kommer då inte längre vara osårbar. Har du tur exploderar grytan när Ursula spinner över den. Hon kommer då vara omtöcknad en stund medan du utan problem kan slå henne hela tiden. Hon kommer också ha hjälp av sina ålar, men de är faktist till mer gagn för dig än för henne. Få du slut på magi kan du få upp den blå baren genom att slå dem hela tiden.

Har du bara tålamod kommer du till slut slå henne. Då kommer du lära dig "Mermaid kick". ta "Equipp" på den så kan du simma snabbt när du trycker på O-knappen oavbrutet. Nu när Ursula stack innan du kunnde göra slut på henne måste du leta upp henne igen. Se till att spara och far sedan til den stora strömmen som delfinen förut fick ta dig igenom. Nu finns det plöttsligt en ny grotta. Ta mermaid kick så kommer du över dit trotts strömmen. Därefter kommer du att möta

Boss: Jätte Ursula

Hon kanske ser svårare ut numen hon är faktist rena barnleken nu. Försök bara att simma bakom hennes nacke och undvik hennes attacker. Den enda riktigt farliga attacken hon har är att hon ibland försöker blåsa in dig i munnen, men detta slipper du om du bara använder Mermaid kick. När hon är död åker du tillbkaka till Triton och pratar. Han lånar dig sin treudd och säger att den här världens nyckelhål uppenbarar sig om du tar treudden till ariels grotta. Efter en filmsekvens är du klar med den här världen.

Det här svaret är visserligen långt, men jag har berättat så noga jag kan om hur man ska klara spelet. Det enda jobbiga är egentligen att man ska döda alla heartless hela tiden innan man kan åka med delfinen samt första gången man möter Ursula.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...