Hoppa till innehåll

Pokemon Fire Red Hjälp

Rekommendera inlägg

Gäst Wish_Maker
Skrivet (redigerat)

Oki, jag behöver lite hjälp med pokemon ligan i Fire Red.. Jag klara till min ärke rival på första försöket med bara en pokemon, men det var ju Charizard runt lvl 80, men lätt ändå. Tillbaka till rubriken.. Asså vilka typer av Pokemon ska jag träna för att klara ärke rivalen (Lucas, min bästa polare) och kan man få Gengar genom att träna upp med lvlar? Eller är det nått skit skillat tradening sätt (ursäkta språket).

Och som ett hej då så ska jag reta Rockodile lite.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Redigerat av Froancise
  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Tomatketchup
Skrivet

Vad jag har fått för mig,så har du kollat i Pokemon forumet kanske?Men hallå?Du skulle ju bara våga göra det....Gengar måste man byta en Haunter så blir det Gengar.Jag tycker att du ska ha blandade Pokemon.

Gäst Wish_Maker
Skrivet (redigerat)

Vad jag har fått för mig,så har du kollat i Pokemon forumet kanske?Men hallå?Du skulle ju bara våga göra det....Gengar måste man byta en Haunter så blir det Gengar.Jag tycker att du ska ha blandade Pokemon.

Ja men, kan du säga nån av dom här som är bra att träna upp mot E4: Scyther, Haunter, Dewgong, Rhyhorn, Magneton, Onix, Dratini, Magikarp, Geodude, Porygon, Hitmonchan, Articuno, Arcanine, Lapras, Kabuto, Machop, Aerodactyl, Jolteon.. Och du kan tipsa om såna som jag kanske har, men sa inte upp. Ps. Har inte Zapdos eller Moltres.

Redigerat av Froancise
Gäst Tomatketchup
Skrivet

Haha,visst kan jag läsa dom....Men dom var väl lite många,jag skulle rekomendera Electric och Figthing och Ice,typ:Cloyster,Jynx.Electric:Raichu(men den ska du inte utveckla den förrens Pikachu lärt sig alla attacker)Electabuzz och Electrode.Figthing:Hitmonlee,Machamp och Primeape

Skrivet

Zaptos hittar man i power plant.

Moltres hittar man på one island högst up på MT.EMBER

Gäst Tomatketchup
Skrivet

Du behöver inte säga det du kan kolla på min Hur man får de legendariska fåglarna tråden om hur man gör

Gäst Wish_Maker
Skrivet (redigerat)

Ja men asså, jag är inte bäst med tålamod, så jag har redan dödat Moltres och Zapdos :( utan att fångat dom och i Sapphire är det likadant jag har inte ens den stora blåa som är på framsidan av spelet.. Just nu håller jag på att lvla mina lvl 2 och 22 för att få dom att ändra till sista stadiumet. Har nu Charizard lvl 100, Jolteon lvl 54, Haunter lvl 54, Articuno lvl 54, Dragonair lvl 42.

Redigerat av Froancise
Gäst Wish_Maker
Skrivet (redigerat)

Klarade E4 nyss 15:14 den 17 april 2005 :P Vad ska hända nu förutom att jag ska hämta grejsimosen hos Prof Oak. Den enda Pokemon jag inte kan klara är Blastoise så jag bytte till Haunter och gjorde så om Haunter dör så tar den med Blastoise :) Mycket bra

Redigerat av Froancise
Gäst Wish_Maker
Skrivet (redigerat)

Hmm var får man Waterfall? så man kan simma upp för vattenfallet i Icefall cave.

Det är lungt hittade i Icefall cave.. :meddum:

Redigerat av Froancise
Gäst Wish_Maker
Skrivet

Kan jag ta vilken Pokemon som helst och sätta in med en Ditto och snacka med gubben utanför DayCare och han säger att dom gillar varann så får jag ett ägg ? eller måste det vara sånna som kan få ägg: Hitmonchan, Pikachu och Jynx m.m :unsure:

Gäst Tomatketchup
Skrivet

Du kan inte bredda med legendariska eller Pokemon som Voltorb eller Magnmait.Men resten kan du.Om gubben inte står där han står och står ett steg fram så har dom fått ett ägg.

• Skapa ny...