epaaj Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 Windows Messenger fungerar som smort. Jag testade att byta så att jag kopplade ur routern och då fungerade MSN direkt.. Så jädra mystiskt. Jag kör Windows XP Professional Service Pack 2. Alla släppta uppdateringar. Om det skulle spela nånn roll. XP med SP2!? Har du windowsbrandväggen igång också? Testa att avaktivera den. Du behöver den ändå inte särskilt mycket när du har hårdvarubrandvägg/router. Eller så kollar du om msn har tillgång till internet i brandväggen. Det skulle äver kunna vara din router som inte giller msn. Kanske skulle ta och öppna en port där annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andy999 Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 Du har "Beta" Det e en test version. Gå in på Msn och ladda hem 7.0 nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 19 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2005 Okej. Fast jag vet inte om det kommer funka för att jag installerar nyare MSN. Jag kan ju alltid testa. Jag tror att det beror på routern efter som att det funkar om man kopplar ur den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 19 April 2005 Rapport Dela Skrivet 19 April 2005 Ladda ner Msn Messenger 7.0 som Andy999 sa. Betan lider av säkerhetsproblem...inge bra. Hmm...ja stäng av windows brandvägg. Det är bara sk*t. Om du blockerar någon port får du se till att du inte har blockerat port 80. Det är porten som Internet Explorer använder och även den som Msn Messenger använder om den inte kan ansluta genom port 1863. Men om Internet Explorer fungerar ska Msn också fungera.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 20 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 Nu funkar det med MSN idag och min kontaktlista, men när jag skriver tilll någon så dör den igen! :( Routern har ju inbyggd brandvägg som jag inte vet hur man konfigurerar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 Nu funkar det med MSN idag och min kontaktlista, men när jag skriver tilll någon så dör den igen! :( Routern har ju inbyggd brandvägg som jag inte vet hur man konfigurerar! Fick du inte med någon manual till routern? Säg vad det är för router, modell och vem som skapat den, så kanske vi kan leta rätt på skaparens sida där det borde finnas en manual. Du kanske kan leta sjäv förresten :P Jag hjälper gärna till och letar om du bara säger vad det är för router du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 23 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Jag vet inte vad den heter. På utsidan av Routern står det Klin 4 Port 10/100M Internet Broadband Router, i webkonfigurerargrejen står det Product Name: 4 Port 10/100M Broadband Router och på förpackningen står det SOHO 4 Port 10/100M Broadband Router Klin. Det står också med VÄLDIGT små bokstäver: http://www.klin.com.tw/ vilket förflyttar dig till en chinesisk sajt. Mystisk. Det sista som står på paketet är MODEL: DGA-SW4904SX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
johannilsson Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 jag har nyaste msn 7.0 och router och har precis samma problem som han jag måste starta om datan o då funkar de ett tag (olika länge) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HardCore Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Hejsan. Längesedan jag skrev nu men jag måste ha akut hjälp! Efter att jag har installerat en bredbandsrouter till bredbandet så har MSN slutat att fungera! Anslutningen dör i typ 3 min. Min ISP är Tele2 0.5Mbit/s routern är inköpt på Clas Ohlson och kallar sig själv: "Klin 4 Port 10/100M Broadband Router" Snälla! Hjälp mig den som kan. Jag har Norman Internet Security och Norman Personal Firewall. Jag låter den ha alla anslutningar som behövs! Jag fattar inte vad som é fel! Jag känner mig helt sånnhär: :gitarr: :meddum: <---- Öppna Porten ditt pucko!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 23 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Jag tycker du borde passa din ormtunga pojk! Det är just det jag inte vet hur man gör i den sortens router! Dumb*ss! Annars hade ja inte startat en tråd. Så dum e ja inte. Det finns bara "Virtual Server" och "Special Application" som kanske kan hjälpa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst mrpiggy Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 har du testat inte att logga in automatisk? utan manuelt? jo! så är det för mig också jag måste skriva in lösenord :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst mrpiggy Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 Hejsan. Längesedan jag skrev nu men jag måste ha akut hjälp! Efter att jag har installerat en bredbandsrouter till bredbandet så har MSN slutat att fungera! Anslutningen dör i typ 3 min. Min ISP är Tele2 0.5Mbit/s routern är inköpt på Clas Ohlson och kallar sig själv: "Klin 4 Port 10/100M Broadband Router" Snälla! Hjälp mig den som kan. Jag har Norman Internet Security och Norman Personal Firewall. Jag låter den ha alla anslutningar som behövs! Jag fattar inte vad som é fel! Jag känner mig helt sånnhär: :gitarr: :meddum: <---- om du inte skärper dej så anmäler jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.