Hoppa till innehåll

Vad Kommer Nr 6 Harry Potter Heta?


Quicksilver
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Tomatketchup

Umm, FisharMario, har du ens läst Harry Potter?

 

Själv läste jag ut boken idag. Synd bara att jag hade råkat läsa Spoilers =P

 

Nej,jag läser inte Harry Potter. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Spoiler är engelska och betyder förstöra för någon annan. Kan ingen bättre förklaring men om du tänker läsa en bok och jag berättar vad som händer i slutet i boken så blir det ju inte roligt att läsa den. Det är Spoiler.

 

Diggar i alla fall boken och väntar spänt på fortsättningen. Eftersom 7:an är den sista och slutfinalen av serien om Harry Potter så kommer nog kanske något speciellt att hända? Precis som i 6:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Såg på TV, ett program om böckernas författare, Joanne, och hon avslöjade att i den sjunde bokens sista kapitel eller någonting så får man veta vad som händer med personer som varit med i böckerna, vad de blir när de blir stora och vad de kommer att jobba med.

Låter ju kul.

Hon visade till och med en brun mapp där hon sade att all sidor ur detta kapitelet låg i.

Alltså, hon har redan skrivit huvudpoängen i sista boken (jag uppfattade det så) redan när hon skrev de första böckerna.

 

Tänk vad rik man kan bli på så kort tid. Se bara på Joanne K. Rowling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Rowling använde en hel del latinspråket när hon döpte sina figurer i böckerna. (Minns inte ett enda, men läste den i en bok, som berättade en hel del om Harry Potter, som jag sedan gav någon annan i födelsedagspresent.)

Och så påstod boken att författaren stal ganska mycket idéer från andra berömda böcker.

Men jag säger en sak om det: Nu har det ju skrivits om en massa saker, så att det liksom är omöjligt att hitta på något NYTT, som världen aldrig skådat. Det är klart att man skriver om saker man sett, hört, hört talas om och läst om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...