Haggen Skrivet 13 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2005 med dödsstraff får ju inte han som dödade lida bara hans familj och vänner och det är väl inte dom som ska sona för hans brott. Men jag tycker absolut att sverige borde ha strängare straff, mindre lyxiga fängelsen och hårdare bevakning på fångarna. Och som jag sa förut om nån blir oskyldigt dömd och sen blir han direkt dödad så är det ju lagen som är mördare inte sant? Om man därimot har fängelse och så är man osäker om person i fråga är den skyldige så kan man efter ett tag överklaga domen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 13 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2005 men det är bättre att straffa en för mycket än en för lite. Men tänk själv, varför ska en mördare få vara vid liv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ADR Skrivet 15 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2005 alla har rätt att leva, även om man har gjort något brott. Tänk om man avrättar någon oskyldig, det kan lika gärna vara du! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 15 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2005 det är inte jag... dessutom varför ska man få leva när man dödat någon annan... dödsstraff är bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 (redigerat) Det där är en fråga som konfunderat människor genom tiderna. Många generationer kommer att gå innan alla världens människor förstår de mänskliga rättigheterna bl.a. rätten att få leva. Redigerat 17 Oktober 2005 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 men om man inte gillar eller är för de mänskliga rätterna då. och varför ska man få leva när man inte lät någon annan leva. man måste ju straffas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.