Hoppa till innehåll

Feminism

Xade

Rekommendera inlägg

• Svar 248
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

jag förstår det inte. Hur kan ni ge upp all den makt ni har för rättvisa? världen kommer aldrig bli rättvis, det är bara att acceptera.

OK, vi tar ett exempel.

Om alla människor på jorden får 10 000kr (jag vet att det låter underligt men försök att tänka dig in i det) utom capone som måste betala 50 000kr.

Är det så kul med orättvisa egentligen??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ge aldrig exempel för det kommer aldrig hända <_<

En sak är säker, det kommer alltif finnas orättvisa... vad ni än gör så kommer ni inte kunna påverka det, för det finns alltid kvar. Så varför ens försöka, bara att acceptera och försöka bli den som inte blir orättvist behandlad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ge aldrig exempel för det kommer aldrig hända <_<

En sak är säker, det kommer alltif finnas orättvisa... vad ni än gör så kommer ni inte kunna påverka det, för det finns alltid kvar. Så varför ens försöka, bara att acceptera och försöka bli den som inte blir orättvist behandlad.

Nu var du ju kul på riktigt.

Alla kvinnor ska försöka bli...? Vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad menar du? vad de ska jobba med eller? kvinnor ska ha feminima jobb som expedit, sekreterare, sjuksköterska, lärare. inte ha jobb som chef, jobb inom militär/försvar, polis, snickare med mera.

de ska hålla på med sporter som simning, dans, gymnastik, friidrott. och inte hålla på med: fotboll, hockey, tennis mm.

det är vad jag anser.

dessutom är rosa en tjejfärg och blå en killfärg!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad menar du? vad de ska jobba med eller? kvinnor ska ha feminima jobb som expedit, sekreterare, sjuksköterska, lärare. inte ha jobb som chef, jobb inom militär/försvar, polis, snickare med mera.

de ska hålla på med sporter som simning, dans, gymnastik, friidrott. och inte hålla på med: fotboll, hockey, tennis mm.

det är vad jag anser.

Vad ska alla kvinnor göra för att försöka att inte bli orättvist behandlade?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är vad jag anser.

rosa for teh win ! för mig får tjejer gärna spela tennis.... tänk bara på Venus och Serena. De spelar tennis. Varför skulle de inte kunna göra det ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...